Desiatky ludi zachranili novootvorene useky dialnice. Dalsie desiatky rocne by sa dali zachranit vytvorenim podmienok, aby dialnice pouzival kazdy aj pre kratsie jazdy. Momentalne polovica osobnej dopravy obchadza dialnice, lebo na 20 km sa neoplati kupovat znamku.
menej nakladakov a kamionov ale aj stavebnych strojov na cestach vdaka krize. U osobakov ten pokles dramaticky nie je. Je pravda ze ludia maju menej penazi ale aj pohonne latky su lacnejsie takze sa to vyrovnava Aspon ja a moji znami nejazdime menej. A mozno aj povinne prilby pre cyklistov. Ale podrobnu statistiku nemam k dispozicii,
ja súdruhov nemusím. Aj Kaliniak je súdruh. Ale zníženie počtu usmrtených jednoznačne pripisujem novému zákonua sprísneným kontrolám. Je to môj názor a za ním si stojím. Je zvláštne tvrdenie, že kríza priniesla menej agresivity. Je všeobecne dané, že kríza je stres a stres práve naopak prináša viac agresivity. Tento zákon je asi jediné, čo od súdruhov hodnotím kladne.
akosi sa sudruh Kalinak nechvali tym, co jemu a jeho bande musim pripomenut. Statisticky je totiz dokazane, ze asi dvadsat mrtvych rocne na Slovensku ma na svedomi skutocnost, ze vodic jedneho z vozidiel to druhe vozidlo, s ktorym mal koliziu, nevidel, resp. zbadal velmi neskoro, hoci bol den. Ide len o tie pripady, kedy bolo dokazane, ze keby boli vozidla osvetlene, ku kolizii by nedoslo. Teda dvadsat usmrtených rocne z tejto jedinej priciny. Dalsich - ale uz nie dvadsat, ale takmer sestdesiat - umrti na ceste rocne maju na svedomi smyky kvoli letnym pneumatikam obutym v obdobi, kedy by mali byt obute zimne. Spolu teda na Slovensku - pred prijatim zakona - zomrelo z tychto dvoch pricin cca 80 osob rocne. Davno pred prijatim noveho cestneho zakona domahala sa opozicia ustami exministra vnutra za SDKU Martina Pada, aby parlament odhlasoval novelu dovtedy existujuceho cestneho zakona, ktorym by sa zaviedlo povinne svietenie aj cez den a povinne obutie zimnych pneumatik v zimnom obdobi. Arogantna koalicia na cele so SMEROM jeho apel, vratane argumentacie, ktoru tu spominam jednomyselne zamietla, pretoze ma od Fica jasny prikaz, ze ziadny navrh od opozicie nesmie prejst. Oficialne pravda argumentovali (aj Kalinak) tym, ze "pripravujeme komplexny novy cestny zakon, v ktorom s touto upravou pocitame, nebudeme predsa dvadsiatytretikrat novelizovat doterajsi zakon". Touto bezohladnou a tupou argumentaciou vladna koalicia sposobila, ze tieto ustanovenia vstupili do platnosti takmer o rok neskor, ako keby vtedy schvalili Padovu iniciativu ako novelizaciu. Je nepochybne, ze za tych cca 10 mesiacov prislo tak na slovenskych cestach o zivot celkom zbytocne asi 70-80 ludi. Tychto maju SMER na cele s Ficom a Kalinakom, ale aj HZDS a SNS na svedomi! Takze, sudruh Kalinak, ja by som sa na vasom mieste velmi nevystatoval, ale ospravedlnil by som sa radsej pozostalym za smrt ich blizkych, ktoru ste zapricinili!
Predpokladam pan prof., ze mate na mysli agresivitu soferov ! Z mojich osobnych skusenosti s tymto tvrdenim nemozem absolutne suhlasit. Tak ako je trendom narastajuca agresivita ( nech uz tento progres vyplyva z cohokolvek) v celej spolocnosti, nie je vynimka ani cestna doprava. P.S.: Z osobnych skusenosti mam dojem, ze dopravna policia, z mne neznamych dovodov, sa velmi nedostatocne venuje kontrole vodicov na pozitie alkoholu. Pri inych prehreskoch ( napr. svietenie ) je podla mna zbytocne prisna.
stačí sa pozrieť na "božie dietky" v slovenskom parlamente" Je to luza, spodina a svoč, ktorá vnáša medzi voličov agresivitu, nenávisť a zlodejstvo...!
Mimoriadne priamym vstupom v hlavných správach ho oslovili skrz tej novinárskej idiotiny, že vraj baníci a záchranári požili alkohol. Novinárom asi nedochádza, že ak obete výbuchu, dlhodobo vystavené vysokej teplote, mali v krvi stopy alkoholu, tak že to nemusí znamenať, že aj pili. Vedia vôbec, čo je logika ?!
Markíza túto informáciu podala s adekvátnym vysvetlením od patológa.
Aj v Česku po prijatí tvrdého tzv. bodového systému klesla výrazne nehodovosť a jej následky. . . .Na pol roka . . . Potom zaviedli diaľničné mýto , výrazná časť nákladnej dopravy sa presunula na cesty 2-3 triedy. Zrazu sa na cestách, po ktorých prešlo denne okrem osobákov, troch autobusových spojov a piatich traktorov objavila spústa kamiónov. Nehodovosť a úmrtnosť sa po roku vrátila na tie isté, dokonca mierne vyššie čísla a okrem toho majú lokálne cesty v zúboženom stave. Nepripomína Vám to niečo?
Fica mrzelo, ze noviny o neom stale zle pisu, tak sa rozhodol spravit nejaky charizmaticky skutok. Jednu nedelu predpoludnim silne meditoval, pomodlil sa ku vsetkym svatym aj bohom, a potom, cuduj sa svete, presiel suchou nohou po hladine Dunaja z jednej strany na druhu - za frenetickeho nadsenia vsetkych ludi, ktori to sledovali.
Na druhy den vysli noviny s titulkom: "Fico nevie plavat".
neotravuj tu s nejakým FICOM, každý má na neho nejaký názor. Tu sa diskutuje o téme, ktorá zaujíma všetkých a všetkých sa týka. Zdalo sa, že ju nikto nezahnusí, ale to by Tebe museli znemožniť vstup do diskusie.
naozaj tých možných príčin je veľa
Ďalším faktorom je šrotovné
A este pridavam
ficyoz Fico!
nesúhlasím,
Tento zákon je asi jediné, čo od súdruhov hodnotím kladne.
Ano, zakon k tomu prispel, ale
Menej agresivity ?
P.S.: Z osobnych skusenosti mam dojem, ze dopravna policia, z mne neznamych dovodov, sa velmi nedostatocne venuje kontrole vodicov na pozitie alkoholu. Pri inych prehreskoch ( napr. svietenie ) je podla mna zbytocne prisna.
aj tej agresivite
Menej agresivity...!?