SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Žltý autobus (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

otazka v akom regione

chcem mat najlepsieho ucitela, uzko suvisi s otazkou ci chcem mat najlepsich lekarov v regione s najdlhsou priemernou dlzkou zivota, ci chcem najlepsich policajtov odlakat z problematickych regionov s vysokou kriminalitou do bezpecnejsich regionov;
platy statnych zamestnancov zvysuju/znizuju medziregionalne rozdiely dvojako, okrem motivacie zamestnancov presunut sa do ineho regionu a tam skvalitnit poskytovane sluzby, aj priamo ekonomicky, podla toho kolko penazi na vyplaty tecie do ktoreho regionu..
 
Hodnoť

Ak je ozaj ten článokpravdivý,

tak sa absolútne nič v školstve nezmeni. Dobre bolo len kritizovať, ale tí noví nezlepšia nič.Opäť chudáci učitelia.
Tak naše školstvo bude naďalej v úrovni upadať.Toto sme chceli???
 
Hodnoť

Nejde o žltý autobus.

Vláda nemá ani len elementárnu predstavu o tom, ako pozdvihnúť školstvo z prepadliska, kam ho všetky predchádzajúce vlády dostali. A zrejme nebude mať ani peniaze, aby na tom niečo zmenila. V zmysle štátnych vzdelávacích programov si môže vytvoriť každá škola vytvoriť akýkoľvek školský vzdelávací program. Jediné, čo musí rešpektovať, sú kompetencie, ktoré musí absolvent školy počas štúdia nadobudnúť. Školy majú v tomto kontexte absolútnu voľnosť cesty, cieľ však musia rešpektovať. Vyzerá to však tak, že sa momentálne k problematike školstva vyjadrujú nekompetentní politici a salónni pseudoodborníci.

Základnou podmienkou na pozdvihnutie úrovne školstva sú kvalitní učitelia. Postup, ako sa k nim dostať je nasledovný:
a) zvýšiť všetkým učiteľom platy o 50%, čo vyvolá veľký záujem o vstup do školstva aj u kvalitných učiteľov, ktorí zo školstva odišli alebo ani neprišli,
b) školy si budú môcť v konkurenčnom prostredí na strane ponuky vyberať, budú sa môžu konečne zbaviť neschopných učiteľov,
c) kvalitní učitelia zvýšia kvalitu vzdelávania aj bez "reforiem" vymýšľaných salónnymi odborníkmi na vzdelávanie,
d) veľa kvalitných učiteľov sa bude konečne môcť vzdať kadejakej vedľajšej zárobkovej činnosti, ktorú nevyhnutne potrebujú k tomu aby mohli dôstojne žiť a budú sa môcť naplno venovať študentom žiakom a škole.
 

 

Kto definoval pojem "kvalitný učiteľ", kto rozhodne či niekto je alebo nie je kvalitný učiteľ. Bude o tom rozhodovať úradník na ministersve alebo nejaká akreditačná komisia? Aj tí budú kvalitní? Kto je ten, čo sitrúfne to povedať? Veľa rodičov dnes nemá záujem o kvalitné vzdelanie, ale aby jeho dieťa malo "jednotky". Klasifikácia aj pri tom najobjektívnejšom učiteľovi bude subjektívna.
 

Netreba nič vymýšľať.

V niektorých krajinách v zahraničí tento problém dávno vyriešili.
 

 

Ak v Bratislave dostanu ucitelia x euro, vo Velkom krtisi tiez x euro, ale naklady v Bratislave su dvojnasobne, tak si mozes byt isty ze casom sa kvalitni ucitelia z Bratislavy vytratia. Za par desiatok rokov tak SMER moze mat v Bratislave pohodlnu vacsinu.
 

až tak by som sa nebál,

život v Bratislave má zas iné výhody. Rovnako, ako ja sa len tak nepresťahujem z BB do Zvolena, hoci určitú dobu tam ceny bytov boli dosť výhodné...
 

re:

Čo sa týka nákladov na život v BA, nebudem sa opakovať, bola tu už na túto tému diskusia.
Rakapitulácia: základné náklady na život v BA sú také isté, ba aj nižšie, ako kdekoľvek inde na Slovensku, len byty sú drahšie. No tak treba bývať v podnájme alebo do Bratislavy dochádzať.

Aká je spojitosť medzi (ne)kvalitnými učiteľmi v Bratislave a nárastom počtu voličov SMERu v BA?
 

 

Okrem ceny bytu v čom sú tie náklady dvojnásobné?
 

V BA sú náklady na život

nižšie ,
 

Len aby to nedopadlo ako

v armáde a polícii. Nedávno bol problém s počtom policajtov a vojakov. Spravil sa nábor , ale kvalite to evidentne nepomohlo. Všetci čo sa hlásia vidia len peniaze a ostatné výhody. Kvalita nerozhoduje. Konieckoncov ako všade v štátnom sektore. Dôležitejšie sú konexie a priateľstvá. Dobrých flekov nikdy nebude toľko aby sa ušlo všetkým kamarátom, spolustraníkom a iným ktorý sa vynoria všade kde sa dá výhodne zamestnať. Asi to nebude len v peniazoch, ale hlavne v riadení školstva. Povedzme si otvorene, že je také spolitizovanmé ako celá verejná správa. Prídu voľby a na okresoch sa začne výmena od prednostov až po riaditeľov škôl. Tu nie je priestor pre kvalitu ale pre politiku. Cestou je len uvoľnenie podmienok pre súkromné školy aby ich vznikalo čo najviac a aby tlačili kvalitu vyššie. Len konkurencia prinúti štátne školstvo aby pracovalo kvalitnejšie. V ústave predsa máme napísané, že všetky formy vlastníctva sú si rovnocenné. Tak prečo je súkromné školstvo financované ináč ako štátne?
 

 

Si myslim, ze to nie je len o uciteloch. Aj ked aj tento aspekt je podstatny.

Dnes kopec ziakov je na skolach, kde nema co robit. Vid tento rok.. viac ako polica ziakov zo ZS skonci na gymnaziach. Osobne si nemyslim, ze by viac ako polovica ziakov mala na to, aby mala gymnazialne vzdelanie. Ak na tie gymnazia vezmu trojkarov, ci aj stvorkarov a plati rovnica student=peniaze, tak si ich musia drzat a aby presli, tak znizovat naroky .... vsetkym.
 
Hodnoť

Najlepšia učiteľská koncepcia

by bola asi antikoncepcia.
 
Hodnoť

Toto ma čo znamenať?

Chceme mať najlepších učiteľov v najslabších regiónoch, alebo v tých najbohatších? Samozrejme všade. Rovnosť šance je predsa základným kameňom demokracie!
 

Rovnosť šancí

Vo vzdelaní o tom každý hovorí.
ALE
Niekto sa narodí v rodine alebo mieste, kde má lepšie predpoklady pre vzdelanie, presne tak ako niekdo sa narodí v bohatej alebo chudobnej rodine.
Nikto nepopiera dedičnosť majetku, ale každému vadí dedičnosť nadania a vzdelania.
Ak nechceme byť ultra lavičiari, rovnosť šancí neexistuje.
Nebola ani za socializmu, aj tam sa dedil triedny pôvod a stranícke konexie.
 


Najčítanejšie na SME Komentáre