SME
Nedeľa, 6. december, 2020 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vzdelanie pre masy a pre elity (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Čo tak rovno

predĺžiť povinnú školskú dochádzku do 25 rokov :-) Možno vzniknú aj špičkové univerzity.
 
Hodnoť

dobre a elitne

by mal byt ciel. nie vidiecke a elitne
... dnes system doslova nuti robit zle skoly, hlavne v odboroch, ktorymi sa v akademickej sfere opovrhuje - manazment, medialna komunikacia, politologia ... urcil im normativy, ktore im neumoznuju ucit v mensich skupinach a zapajat ich do vyskumu ... aby skola zarobila rovnake peniaze potrebuje vybavit 20 ekonomov alebo 4 veterinarov (koeficient vravi len o personalnych nakladoch, nei materialoch). podobne je to i s vyskou grantov ... jednoducho "money talked", za malo penazi je malo muziky

suhlas s autorom, ze na svk nikto nedovoli aby vznikli elitne skoly. raz som anpisal, ze zivotne nakaldy v bratislave su vyssie ako v presove a skoro ma zozrali nejake ucitelky, ze ako by to bolo aby oni mali menej.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

školy postaviť z hlavy na nohy

Chce to striedmosť. O čom je znalostná spoločnosť? Aplikovať v praxi poznatky. Rodičom vysvetliť, ako je rozdelená inteligencia v populácii, že iba malé % ľudí je vysoko nadpriemerní, tak ako je 2-3% idiotov ťažko mentálne postihnutých. Väčšina je priemerne inteligentná. Držať deti do 25 rokov na VŠ ako v škôlke aby sa nezopsuli , je pomýlené, choré. Lebo preto sú mnohí nesamostatní, bez motivácie, frustrovaní, sebaodcudzení.
A má to ďalšie dôsledky. Už v praxi sa potom nerozlišuje s VŠ diplomom, kto je kto. Naopak, aj podpriemerne inteligentný s diplomom, ak má rodičov s konexiami, politickej strane, tak sa kĺže. A nadaní boli znechucovaní, demotivovaní, brzdení nielen v škole, ale po celý život. Lebo Gaussovu krivku rozloženia Inteligencie v populácii nepremaľujeme, ale môžeme postaviť z hlavy na nohy to, aby túto spoločnosť, jednotlivé vzdelávacie, výchovné, hospodárske, sociálne, politické, neziskové atď. inštitúcie, podniky, oddelenia, pracoviská riadili odborníci, SKUTOČNI absolventi ozajstných VŠ, a nie pseudoodborníci, ktorí si to odsedeli na školách...
Je to o obsahovej reforme, sprístupniť deťom všeobecný základ, a viesť ich k aplikácii osvojených poznatkov v praxi, aby sa ukázalo, aké zručnosti získali, k čomu majú vzťah a vrodené schopnosti, aby robili , čo ich baví a najmä, aby bolo jasné, že cieľom vzdelávania je profesijný vývin , osamostatnenie sa od rodičov, a sebarealizácia. Nie držať sa sukne matky, otca, či neskôr dojiť štátny rozpočet.
Mladí zdraví ľudia majú od svojej dospelosti robiť. A nech študuje tá hŕstka, ktorí na to majú hlavu. Bez toho všetky zlátaniny, nahrážky reforiem sú len bludným kruhom , úpadkom spoločnosti.

A má to
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Nie je univerzita ako univerzita

ten nazov sa sprofanoval. Co kedysi nestacilo ani len na strednu skolu, teraz s rezervou staci na titul z mnohych slovenskych univerzit
 
Hodnoť

 

Nie je spravne rusit vidiecke univerzity????Cize autor obhajuje, ze na Slovensku titul z mnohych vysokych skol ma hodnotu zdrapu???Ze sa vsetci skladame na studium, ktorych vysledkom je zdrap??Videl a pocul autor niekedy absolventa takej skoly?
Je mozne pustit trhov mechanizmus do tejto oblasti??Je spravne a korektne, ze "ustanovizne" v mensich okresnych mestach kde zlozenie zboru je slabe aj na papieri, nieto este v praxi (garant sa tam ukaze tak raz za rok), vyberaju 1000 EUR rocne???
tak teda podme vsetci zakladat, a "dorazme" ten pomer na 100%!!!nech teda vsetci maju vysoku skolu....udrzbarov, monterov a zahradnikov dovezieme z Azie....
a ved, urady prace znesu vela..
 

 

niekto sa citi osobne dotknuty.
taktiez absolvent jednej z tych viedieckych "univerzit"?
 
Hodnoť

Vzdelanosť

Už si viem predstaviť tie reakcie- ale ja sa divím všetkým mladým a šikovným, že po skončení vysokoškolského štúdia tu zostávajú, v tomto politickom maraste, ktorý tu zotrváva a funguje.
Je to možno naša "nádej", že po rokoch sa vráti časť späť- so skúsenosťami, s novou politickou kultúrou, aj (s demokratickejším) myslením a práve tí potom so Slovenska spravia to, o čom stále si len nahovárame, že sme. Áno, je to smutné konštatovanie ale realita a netreba si pred ňou zavierať oči. Slovensko potrebuje generačný obrat, ale nie taký, aký sa tu realizuje teraz, pretože na konci 20 storočia , v 80-tich rokoch sa hovorilo , že naša krajina (ČSFR) je asi 40 rokov za USA ( tí väčší „optimisti“ to porovnávali „za opicami“ ) a dnes môžeme konštatovať, že tá priepasť sa ani po 20-tich rokoch „slobody“ asi moc nezmenšila a keď to pôjde takýmto tempom, tak výsledok je jasný- ale stále v nedohľadne.A my tú zmenu potrebujeme a je najvyšší čas, aby nastala- lebo "vyspelosť" a skutočná demokracia sa nám čím ďalej tým viac vzďaluje.
 
Hodnoť

sukromne VS

vsetky vs by sa mali privatizovat a mali by byt samostane spolocnosti, potom sa trh vycisti
 
Hodnoť

Je reálna obava

že ak by tu boli (akože) špičkové univerzity, vrátili by sme sa pred rok 1989 keď niektoré fakulty (medina, zahraničný obchod...) prijímali "vopred vybrané elity"...... Dnes by to možno boli iné fakulty alebo celé "elitné univerzity".
Požiadavka, z moci úradnej, tu vytvoriť "elitné" univerzity a "džgať" do nich štátne peniaze, vedie k obnoveniu móresov prijímania, pri ktorých by tie z pred roku 1989, boli len slabým odbleskom ......
 
Hodnoť

 

Elitne by mali byt 2, mali by dostat ovela viac penaize a ...mali by byt v BA - konkretne UK a STU. To bolo posolstvo clanku, nie ?
 

 

nie.
 
Hodnoť

vyhadzovanie penazi

Nadstandardna podpora jednej alebo viacerych existujucich univerzit je mrhanie verejnymi zdrojmi. Ani jedna z nich nepreukazala, ze si to zasluzi. Dalsi pripad je SAV, ktora pohlcuje obrovske mnozstvo penazi a vysledky ma mizerne. Snad by pomohlo zriadit nieco nove na zelenej luke, fungujuce na uplne inych principoch a manazovane ludmi, ktori pridu zo zahranicia. Miesta by sa tu mali obsadzovat europskymi vyberovymi konaniami a samozrejme by bolo dobre nastavit motivacne financovanie, inak sa nik neprihlasi.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

prosim ta, ako posudzujes kvalitu vysledkov? co je na tomto
M. Kochol, Polyhedral embeddings of snarks in orientable surfaces, Proceedings of the American Mathematical Society, vol. 137 (2009), pp. 1613-1619.
mizerne?
 
Hodnoť

Veľmi zle pôsobiaca chyba

> Ak dnes na našich vysokých školách študuje viac ako 60 percent populačného ročníka, vyplýva z toho, že časť študentov má schopnosti nižšie ako priemer v danej populačnej skupine.

S väčšinou článku súhlasím, ale takúto obrovskú faktickú chybu som od niekoho zo SAV nečakal.
 

Existuje vela druhov priemerov...

...aj geometricky, aj harmonicky.Aaj median, ak sa mysli tento, tvrdenie je v poriadku. A na zhruba povedane inteligenciu funguje normalne rozdelenie, takze aj z tohto hladiska to sedi. Samozrejme ak by to bolo len tvrdenie o artimetickom priemere, je to nespravne.
 
Hodnoť

Keby len študenti boli podpriemerní, ale

dnes už je profesorom kadejaký sedlák - vid. Prof. Doc. Ing. Jahnátek, CsC. Dr.Sc. PhD.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Komentáre