SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Agónia a extáza Ficových PPP (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Pekný článok

Len čo je pravda. Problém je v tom, že verejnosť prahne po dialniciach ako jeleň po bystrinách.
To znamená, že ak sa zruší tento PPP projekt a mal by sa stavať nový, ten inak trasovaný, tak to bude trvať minimálne 3 roky do začatia + vieme, akí hamižní ľudia žijú pri žiline (KIA). Takže pozemky sa nebudú vykupovať ľahko a ešte je otázka, či obce budú tak ľahko spolu so Žilinou súhlasiť. Myslím, že nie. To znamená, že skôr ako o päť rokov to nebude.
A ľudia chcú dialnice. V podstate za každú cenu. A päť rokov do začatia bude znamenať 9 rokov do skončenia. A to ľudia politikom neodpustia.
 
Hodnoť

Mesík zavádza

Severný obchvat Žiliny popri závode Kia by vyúsťoval opäť do strečnianskej úžiny, čo je najproblematickejšie miesto tohto úseku. Naviac by takáto trasa viedla takmer cez centrum mesta. Tunel Višňové je jediná alternatíva, ktorá rieši obidva tieto problémy.
 

A čo Kraľovany?

Však problémový úsek je aj okolo Kraľovian. Napriek tomu štát pretlačil toto problematické vedenie s vedením cez chránené územia a pomocou estakád a zárezov.
Vyústenie dialnice okolo Žiliny by nebolo v centre ale severne a napojila by sa na D3.
Proste toto je už pasé, pretože Žilina bude robiť prieky takému variantu.
Žilina musí mať najdrahšiu dialnicu v celej strednej Európe. Pretože je pupok Slovenska. A myslím si, že keď dokončia Višňové, tak Žilina začne plakať, že potrebuje východnú dialnicu niekde od Višňového cez horu a popri KIA s pripojením na D3. Aby to mali dokonalé. :)
 

 

a hlavne severny obchvat ziliny kym sa dostane ku kii ide v podstate po zilinskom okruhu... prechadza pomaly polovicou samotnej ziliny. ako nudzove riesenie ano, ale to je asi taka ista volovina, ako ked ide tranzitna doprava cez pristavny most, petrzalku atd. komplikuje to tak ci tak dopravu v meste...
 

Mesík má pravdu, ako obyčajne

D3 bude tvoriť polovicu severného obchvatu Žiliny poza Považský Chlmec. Keď sa ten predĺži smerom k Zádubniu, ďalej o 400m tunel popod Dubeň, pozdĺž Tepličky, fabriky Kia, Gbelian a Varína, bude mesto obídené. Tam sa diaľnica stočí na juh, most ponad Váh, celý čas približne kopírujúc trasu železnice, spolu s ktorou vstúpi do ďalšieho 400m tunela popod Damašín a ďalej na juh až po Vrútky, miestami kratšími tunelmi. Vec vybavená za zlomok ceny. Trasa o ničo dlhšia ako tunelom Višňové, ale tiež lacnejšia na údržbu a bezpečnejšia (7,5 km tunelom bezpečnosti nepridá) aj krajšia ako sústavnou tmou v tuneli.
 

Tento Tvoj nový nápad

má viacero háčikov. Niektoré spomeniem: Výkup pozemkov pre zamýšľanú trasu s tunelom Višňové je už ukončený (trval cca 10 rokov). Je hotová projektová dokumentácia (trvala cca 4 roky), je vydané územné rozhodnutie a stavebné povolenie (trvalo cca 3 roky), námietky ochranárov a iných živlov už boli zapracované do riešenia, je prerazená diera v trase tunela po celej jeho dĺžke (trvalo cca 2 roky). To všetko stálo dosť peňazí a času. Nemyslím si, že by teraz bolo najvhodnejším riešením toto všetko zahodiť a začať znovu prípravou novej trasy, začať kresliť nový projekt pre územné rozhodnutie, začať vykupovať celkom iné pozemky, ... . Toto všetko by zasa stavbu len predražilo. Podľa mňa treba STAVAŤ! Už pred rokom bolo neskoro!
 

 

Možné to je, ale potom stále platí, že Mesík má pravdu, len je nerealizovateľná v primerane krátkom čase. V tom je rozdiel, či nemá pravdu, ako tu niekto tvrdí, alebo len nemá "správny časový odhad". To sú tie "polovičné pravdy", ktoré naši ľudia tak radi používajú (politici, či už Fico alebo Dzurinda takmer stále :)).
 

 

Presne tak. Prečo nás má p. Mesík za hlúpych? Čo by chcel vymyslieť od Kie ďalej?
 
Hodnoť

400 m tunel

je len vyasfaltovaná diera? A čo je 600 m tunel v čadci? Mám pocit že autor nevie o tedchnológiách a zabezpečení nič, inak by nemohol tvrdiť to čo tvrdí.

Naviac na akú D3 sa chce severne od žiliny napojiť, keď tam reálne žiadna neexistuje? Naviac severný obchvat žiliny sa vybuduje tak či tak - inak pôjde doprava z ČR na východ stále cez širšie centrum žiliny....
 
Hodnoť

 

vyborny clanok. efektivita penazi minutych na ppp projekty je nizka, najlepsie je zrusit vsetky ficovske tendre, ktore v skutocnosti nebol tendrami, a zacat odznova, i za pouzitia 2. piliera. projekty ppp nie su nic ine iba obrovske tunely, cez ktore desiatky rokov budu tiect peniaze nas vsetkych na ucty skorumpovanych politikov a dopravnych firiem.
 
Hodnoť

Mesik sa myli.

Figel nezrusil ten PPP projekt. Figel neurobil nic. Platnost zmluvy skoncila a on ju nepredlzil. Otazka znie, keby zrusil ten druhy PPP projekt, co by to znamenalo pre Slovensko. V civilizovanych krajinach nemoze jedna zmluvna strana zrusit zmluvu. Druha zmluvna strana by to mohla napadnut na sude a zrejme by Slovensko muselo platit nejaku pokutu. To by mal vysvetlit Fico, ved jeho minister to podpisoval.
 

Cize

zmluvy ako STV-Towercom (J&T) su tie najspravnejsie, lebo nejdu zrusit?

Stat musi mat vzdy moznost zmluvu zrusit - a vtedy a len vtedy bude cena na zmluve realna a nebude len sprostym tunelom a okradnutim obcanov.
 


Najčítanejšie na SME Komentáre