SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tragédia vyzerá inak (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Problém je aj v nás

Silný sarkazmus, keď aj minister školstva má problém s porozumením textu alebo kontextu.
Testy PISA neukazujú, že slovenské školstvo je podpriemerné a fínske najlepšie. Testy PISA ukazujú, ako dobre sa slovenskí 15 roční študenti držia v štandardizovaných testoch. Teda testy primárne hodnotia ľudí, nie úroveň školstva. A na vzdelanostnú úroveň ľudí má, ako autor správne podotkol, vplyv aj prostredie v ktorom dieťa vyrastá.

Poliaci aj Maďari majú veľkú tradíciu úcty k vzdelaniu. U nás je slovo intelektuál nadávka. Vo Fínsku je bežné učiť dieťa základom angličtiny predtým, ako vie čítať a písať, najčastejšie pomocou obrázkových knižiek. A robia to rodičia sami od seba, nie učitelia. U nás je tradícia mávnuť rukou, veď "načo mu to v živote bude?" - a odísť do krčmy...

Testy PISA nie sú len zrkadlom nášho školstva, ale hlavne nášho prístupu k vzdelaniu
 
Hodnoť

Víťazná slohová práca

dnešného maturanta na ľubovoľnú tému.
"Imho ukulele kúúúl bratn.
 

Doplnil by som,

bukekela Vianoce. Takze po "africky" by nam to slo!
 
Hodnoť

 

problem bude aj v tom, ze ziakom je na slovenskych skolach po precitani textu jasne vysvetlene co autor chcel tymto povedat. Ziaci sa neucia precitany text pochopit, su vedeny k tomu aby boli schopny nahlas reprodukovat pisany text a potom aby si tento pisany text spojiily s vykladom vyucujuceho. Nikde ani chvila na to aby sa samostatne zamysleli nad textom pripadne urobili nejake vlastne zavery vyplyvajuce z informacii v texte. (taky dojem vo mne zanechalo gymnazialne studium absolvovane pre vysse 10 rokmi)
 

 

U nás ten dobrý učiteľ ktorý žiakom všetko vysvetlí. Ak by sa ale mali žiaci podstatu len z čítania samozreje že časom by sa naučili učiť sa z textu. Otázka je čo je úlohou dobréhé učiteľa. Ak by teda učiteľ len zadával úlohy a potom ich kontroloval, žiaci by museli čítanému textu porozumieť a v čitateľskej gramotnosti by boli určite vynikajúci. Zostáva len otázka (asi legitímna) či chceme takáto školstvo.
 

Neviem, ci rozumies,

o com je rec. Ucitel by totiz nemusel len zadavat ulohy a kontrolovat ich. Samozrejme, ze je nejake "pevne" ucivo, ktore ucitel vysveli (napriklad modernu, druhu svetovu vojnu, atd.). v pripade moderny vysvetli historicky kontext, literarne vychodiska, zakladne principy, nieco zo zivota autorov a specificke znaky v ich tvorbe. Potom da ucitel ziakom precitat nejaky text a urobit jeho analyzu, ci napisat esej - maju vysvetlit, preco je to napisane takym stylom, najst tam tie prvky, snazit sa pochopit symboly. Ziak aplikuje, co sa naucil. Podobne pri tej druhej svetovej vojne, tam sa budu ziaci zameriavat najma na priciny a nasledky, atd. Celkom lahke, ale funguje to super, ak sa to vie robit a ak sa to ziakom chce.
 

 

Ako učiteľ stokrát čakám na podstatu prečítaného z hláv žiakov - a čakám, čakám, čakám... Dôvod? Veľa našich detí vôbec nezaujíma, čo im kto povie alebo napíše...
 
Hodnoť

Tragediu tu už máme.

Internetová diskusia na ktorú autor článku upozorňuje, nasvedčuje tomu že mnohí diskutujúci nerozumejú pisanému textu.Deti sa doučiť e dajú,ale dospelí bude problém.
 
Hodnoť

 

To, že niektorí prispievatelia píšu od veci, ešte nemusí znamenať, že neporozumeli článku. Môže to znamenať aj to, že sa potrebujú odventilovať z iných stresov, zdeliť svetu svoje postoje , anonymne útočiť na ideologických protivníkov, alebo len potrebujú na chvíľu zabíť čas a len tak nezáväzne si klepkajú do klávesnice..
 
Hodnoť

Tak

rýchlo refermujeme školstvo, že naši starí osvedčení nereformovaní autori nestíhajú, lebo sú už starí a mladí za tie prachy radšej nebudú robiť nič a tak si aspoň hlúpneme, tak pekne írečito po Slovensky.
 

iver49

Prosím uviesť, ako si predstavujete reformu školstva. O toto sa pokúšali i iní borci a neuspeli v obmedzení rozpočtu školstva,neúnosnou feminizáciou a nástupom informáciií z internetu, kde si šikula opíše domácu úlohu i z matematiky. Chlapi tam chýbajú, majú prirodzenú autoritu pred pubertiakmi. Ale kto by ich zaplatil? Sociálne podpory sajú z rozpočtov šlolstva a kultúry, čím sa stávame národom polovzdelancov z náznakom analfabetizmu. Nuž ale kto tu dnes potrebuje extgrémne vzdeleného a výrečného človeka? Veď sme krajina, kde priemyslová infraštruktúra je skladanie súčiastok do konečnej podoby. Ó aká to radosť pre absolventov.
 


Najčítanejšie na SME Komentáre