Nižňanského oznámenia boli zjavne beznádejné, lebo nimi oznamoval úplné hlúposti, ale Zemkovej podanie zatiaľ v koši neskončilo.
Problém je inštitucionálny.
Na Slovensku sa zakorenili ľúbivé, väčšinou jednoduché riešenia. Takým je aj prijatie novely trestného zákona, ktorý umožňuje postihnúť verejných činiteľov, ktorí aj z "nedbanlivosti" porušia svoju zákonnú povinnosť a spôsobia na majetku štátu škodu. Takáto možnosť do 1.1.2006 v Trestnom zákone nebola. Od prijatia nového Trestného zákona ubehlo štyri a pol roka. Moja otázka znie : koľko tých verejných činiteľov bolo za tento trestný čin stíhaných a odsúdených ? Opoveď je jasná, ani jeden. čo len dokazuje fakt, že len zmenou zákonou a vytvorením legislatívnych podmienok sa nezmení systém práce, myslenie, odbornosť, výkonnosť a schopnosť k ich aplikácii príslušnými orgánmi, v danom prípade polície a prokuratúry. V prvom rade je treba riešiť problém ich zjavnej nefunkčnosti a rozhýbaním týchto inštitúcií sa dosiahne aj sila zákona.krok zlým smerom
18.8.2011 "Kým dnes musia zverejňovať zmluvy všetky firmy, kde má štát podiel, po novom by ich zverejňovali len spoločnosti vo výlučnom vlastníctve štátu alebo samospráv. Prakticky by však nemuseli zverejňovať takmer nič." Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/6018... Zaujímavé to bude v prípade chystaných a.s. z nemocníc. Navodzuje to pocit, že je to pripravované opatrenie napríklad pre tento prípad. Je to mimoriadna až podivuhodná ochrana štátnych firiem, ktoré čerpajú veľké percento z rozpočtu štátu. Hlavne vzhľadom k vládou deklarovanej transparentnosti.