SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Naše deti rozdelili do troch kategórií (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Titulok "Naše deti rozdelili do troch kategórií" je nesprávny. Správne by malo byť "Naše deti samy rozhodnú, do ktorej z troch kategórií budú patriť".
Azda autorka chce povedať, že aj doteraz žiak s priemerom 1,00 bol rovnocený s tým s priemerom nad 3? Alebo, žiak, čo mal výsledky nad 3 nebol neschopák?

"Novela výrazne obmedzuje práva detí na slobodný výber individuálnej životnej dráhy a profesionálnej kariéry."
Neobmedzí. Každý žiak má predsa možnosť prácou dokázať, aké sú jeho reálne schopnosti. Alebo autorka chce povedať, že žiak, ktorý horkoťažko zvládne základnú školu, má predpoklady na stredoškolské štúdium?

"Zdravý rozum však hovorí, že priemer známok nemožno absolutizovať ako jediné kritérium, relevantné pre osudové rozhodnutie, na ktorý typ strednej školy môže žiak ísť. "
Veď to nie je jediné kritérium. Je tam aj Monitor aj predmetové olympiády - teda deti, ktoré majú síce zlé známky, ale sú talentované, majú šancu dostať sa na gymnázium. Ale decko, čo sa učí na trojky - štvorky, nerobí olympiády a v Monitore skončí v dolnej polovici poradia, nemá na gymnáziu čo hľadať.

"Z pedagogického hľadiska je novela v príkrom rozpore s koncepciami humanizácie školy, ktoré akcentujú porozumenie pre osobnosť dieťaťa."
Humanizácia školy je jedným z hlavných vinníkov súčasného stavu školstva na Slovensku. V rámci humanizácie sa odstránili prírodovedné predmety, pretože "pôsobili depresívne na žiakov". Výsledok je, že žiaci vedia hovoriť, no nevedia nič povedať. Nevedia urobiť logické závery, lebo v rámci odbúravania biflovania, nemajú v hlave žiadne fakty, ktoré by sa dali logicky spojiť.
 

Žijeme na

Slovensku. A známky sa stanú tovarom. Tak ako kola v krčme u Vargu. Kúpyschopnosť rozhodne o tom, kto sa dostane na gympl. Rád by som sa mýlil.
 

 

Ziak s priemerom 3 z vyberovej skoly moze byt uplne kludne rovnocenny so synom mafiana na nejakej zastrcenej skole ktory synatorovi "vybavil" priemer 1.

Rodicia nadaneho dietata si teraz mozu vybrat: Bud daju dieta do lepsej zakladnej skoly, tak sa viac nauci ale ma mensiu sancu sa dostat na gymnazium. Alebo ho daju do podpriemernej skoly kde bude mat dobre znamky a gymnazium iste, ale bude sa v skole nudit a nauci sa ovela menej.

A co sa tym celym vlastne ziskalo? Neviem, fakt. Co bolo zle na systeme ktory sme mali doteraz?
 

 

"Co bolo zle na systeme ktory sme mali doteraz?"
Otázka by mala byť skôr , čo bolo dobré na systéme, ktorý sme mali doteraz. Pretože systém, ktorý produkuje tak nekvalitných žiakov, nemôže byť dobrý.
 

 

Tak sa spytam inak: Aky existujuci problem toto opatrenie riesi?
 
Hodnoť

Ja by som skôr vychádzal z názoru,

nič nie je tak dokonalé,že už nemôže byť dokonalejšie. Aj starý systém /socialistický/mal svoje chyby.Mal som spolužiaka na základnej,ktorý nádherne kreslil a maľovaľ, ale žiaľ známky mal "podriemer" a tak sa z neho stal "hnojár" - a možno sme dnes mohli hovoriť o druhom Paštékovi či inom maliarovi.............. Nový systém chce viac rozvíjať osobnosť žiaka, ale to by vlastne mala ohodnotiť známka............A ešte jedna poznámka.Bol tu napísaný názor, že žiak s trojkou môže byť rovnocenný so synom mafiána,ktorému otecko vybavil jednotky. A ja mám proti otázku.A nebolo by pre toho starostlivého otecka výhodnejšie vybaviť synovi prijímací pohovor a prípadne sponzorovať strednú školu ? Veď tá trvá len 4 roky, kým základná až 9 rokov.......... Ja osobne si skôr myslím,že naši rodičia boli v otázke výberu strednej školy oveľa kritickejší ako tí dnešní.Vtedy sme vedeli,že ak máme výborné známky - tak dievčatá najskôr na SVŠ /dnes gympl./a chalani na priemyslovku,Priemer - dievčatá aj chlapci na ostatné stredné školy a podpriemer - na učňovky........Dnes aj keď má žiak trojky tak on aj jeho rodičia si myslia,že má na to ,aby dokázal urobiť strednú školu či dokonca gymnázium. A to je samo o sebe podľa mňa scestné....................
 


Najčítanejšie na SME Komentáre