SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako dostať kamióny tam, kam patria? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

neviem preco

ale ocakaval som, ze v clanku nam pan Palcak predstavi zopar navrhov, ako system vylepsit a ako zabranit kamionom pristup na cesty 2. a 3. triedy. Hlavne ked je riaditelov VU Dopravneho. Asi som chcel vela.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Sereď a kamiony

Od Seredi zákaz kamiónov A od Šulekova (Hlohovca ) sa to veselo valí dalej,Sereď -troch poslancov za VÚC asi sú mimo....Smeráci asi platia dobre.....
 
Hodnoť

je to strašné aj maďarské kamiony

chodia cez Dun.Stredu po cestách II triedy cez dediny a ohrozujú obyvateľov,predvčerom jeden kamion zdemoloval železné zabradlie a prevrátil sa na chodník vo Vrakuni na ceste do Gabčikova z Dun. Stredy bola ostrá zákruta vdedine a veľkou rýclosťou vošiel do nej a sa prevrátil,bolo štasťie že na chodníku nikto nebol, ináč by to bola hrôza.Takéto zabijácké monštrá prekračujú v dedinkách bežne povolenú rýchlosť a nehovorím aký smrad nechávajú za sebou!!Cesty II a III triedy sú od nich totálne zničené.Neviem kedy štát zastupujúci ľudí proti nim zakročí!
 
Hodnoť

uz zacina to bit smiesne

stale pisu o kamionoch a popraskanych domoch ale ani stat, ani obyvatelia dedin nic nerobia, iba sa stazuju.
Neviem, ci to bola nejaka nahoda, alebo cosi ine, ale raz som isiel z Tisovca na Revucu a na krizovatke v Murani stali dva kamiony z polskymi znackami a mali skoro vsetky pneumatiky prazdne. Co robili na ceste 3 triedy bola zahada a to, ze mali predne aj niekolko zadnych pneumatik prazdnych este vacsia. Cesta z Cervenej skaly do Murana bola plna vymolov, ale zeby tam praskali pneumatiky, tie diery neboli az take zle. Zeby tam zasiahla "vyssia "moc?
 

 

a co mali akoze obyvatelia dedin urobit?
Ja som nedavno isiel smer Tisovec-Brezno. Kvoli rekonstrukcii cesty je tam zakaz vjazdu nakladnych vozidiel nad 12 m. A co nevidim? Oproti mne z BR si to veselo vytina prazdny kamion s navesom na drevo. Co robi policia? Alebo mu maju pokutu dat obcania obci, ktorymi prechadza? Alebo ti cestari, co tom tam stavaju?
Policia je jedna ruka s prepravcami a nic nerobi.
 

Dám posledný lebo pijano neplatím

A videl si už jazdiť kamióny cca 20 t cez dediny počas víkendov teraz cez letné prázdniny? No ja mám stále tú smolu, že ich bežne stretávam, kamióny plné guľatiny a šmykajú večer dedina-nededina. A gumení potkáni? Už zrejme čakajú na tieto dodávky. Dokonca sa minule na mňa jeden na 158 vyrútil že čo má robiť? Kopnúť takého do rozkroku je málo. Vrcholom je, že cez veľkonočnú nedeľu tiež takýto lofási si to cválajú ako keby mali imunitu... Náhoda? Ryťpáľová! Policajná mafia! Aký Gašpár, takí šašovia!
 
Hodnoť

 

Odborná diskusia na Slovensku - matka pokroku.
Nejeden domček sa výstupu z diskusie nedožije vzhľadom na počet odborníkov na km2, ktorými SR disponuje.
 
Hodnoť

Mytna policia?

vraj nema striehnut ..mam 2 prihody .. som vodic osobneho motoroveho vozidla a denne chodim do prace po R1 zo ZV do BB.
Pred vyse rokom ma zastavila mytna policia - chvilu isli predo mnou a zena mi vravi, ze chlapik je vykloneny z okienka a pozera na nas. Potom ma zastavili a isli si skontrolovat, ci mam nalepku. Chodievam okolo 90-100, tak som sa im mozno zdal podozrivy. Namiesto kontroly kamionistov a inych, ktory maju tie pristroje na myto, sa snazili vyklonenim z okienka a jazdou 10 m predo mnou zistit, ci mam v pravom hornom rohu dialnicnu nalepku !!! :-)))
Dalsia skusenost - pri ceste spat zvyknu stat pri vyjazdoch na Zvolen priKovacovej alebo na Zvolen Sever a spomaluju vozidla a pozeraju dialnicne nalepky. ak tot nerobia, postavaju na pumpach a odpocivadlach.
Podla mna je dialnicna policia partiou darmozracov, ktori sa z nasich dani presusaju na dialniciach a bud nic nerobia, alebo buzeruju vodicov, kytory myto neplatia.
 

ja by som ťa doplnil:

nielen mytná ale aj dopravní prašivci! Prisahámbohu, že kovošroťák a spol berú bakšišné za slepotu tých svojich gumených pajácov. Tá banda pprimitívnych kamionistov, ktorí ani nevedia nafasovali vodičáky, sa ale ťažko chytá, vysielačky idú 25 hodín denne a keď niekde sa predsa len im podarí niektoho namerať, tak sa tie zmije policajné doslova ešte im ospravedlňujú, že si ich dovolil zastaviť. Osobne zaží vam každý deň zopár podobných príhod. 3-4 kamióny za sebou pália cez dedinu 80-kou, odrazu pandúri a zastavia len prvého. Dovolil som si zastaviť a upozorniť súdruhov že rovnakou rýchlosťou niešel len ten prvý ale aj tí ostatní, ale to som nemal robiť, od lekárničky až po slipy ma preobracali. Vraj sa nemám do toho čro montovať. Ale že im človek dáva dane aby si mohli vypaľovať rypáky na benzinkách, to je v poriadku... Ale čo už od tý ch vypatlaných degešov môže človek chcieť, akurát tak kopnúť do zadku a strčiť im do rúk lopatu a krompáč, nech vedia ako sa musia tvrdo zarábať ojrá.
 
Hodnoť

Zavedenie mýta má úplne iný význam

Mýto sa v dopravnom inžinierstve chápe ako prostriedok na reguláciu dopravy.
To znamená, že na úseky ciest, na ktorých chceme znížiť intenzitu dopravy, uvalíme mýto.
Prvotný efekt je veľký, ale po určitom čase sa účinok mýta zmierňuje.
Ďalším efektom je výber peňazí.
Na Slovensku bolo zavedené mýto ako prostriedok na vyberanie peňazí a pozabudlo sa na jeho regulačný efekt, ktorý sa markantne prejavil neúmerným zaťažením nespoplatnených ciest.
Cesta späť už nie je možná. Východisko je v spoplatnení celej cestnej siete a výškou mýtneho poplatku regulovať intenzitu dopravy. Tak bude mať mýto svoj pravý význam.
 
Hodnoť

Predražené slovenské mýto

sa zatiaľ ukazuje ako málo efektívny nástroj, ako na plnenie deravej štátnej kasy, tak aj na reguláciu kamiónovej dopravy. Prečo sa miesto mýtnych jednotiek neplatí na základe vstupu na územie štátu na počet dní v ňom strávených (Benelux), prípadne od počtu kilometrov najazdených na území štátu (Švajčiarsko) a čo tak zaviesť mýtne brány len pre kamióny. Určite by to stálo menej ako toto "mýto" a hlavne by sa na tom tak nedalo "nabaliť" tým správny firmám. Avšak aj to len za predpokladu, že výberové konanie by prebehlo bez účasti našich politikov a štátnych úradníkov. Iste, utópia.
 
Hodnoť

Pan Palcszak, toto čo ste napísali

to vie každý lájoš, chýba mi racionálne riešenie.
Dnes som absolvoval cestu z Martina cez Turč. Teplice cez Kremnicu do Žiaru n.H. Vrele tú cestu doporučujem našej vládnej mafii a nech si zoberú zo sebou aj 30 majakov a ešte nech si dajú majak aj medzi nohy. Preboha, to kto povolil tadiaľ prejazd kamiónov? To musel byť kar ako vyšitý, ale žiaľ takých máme v každej diere v štátnej i verejnej správe. Veď na cestách medzi Kremnickými baňami a Krem nicou sotva vojdú vedľa seba dva bicykle! Zajtra sa chystám k zubárovi, lebo mi vypadli aj tie dve plomby zo zubov ktoré som mal tiež ako dôsledok nášho kvalitného života.
Pán, oný, viete aké je to jednoduché? Veď už doboha sa tu popísalo viac podobných nápadov: stačí len spoplatniť cesty 2. a 3. tr. dvojnásobnou sumou ako jednotky či D a je po ftákoch. Na to netreba ani vysoké školy, na to stačí iba sedliacky rozum. A dopravcovia? Tí len nech vybľakávajú, je to po modro-červenej politickej mafii druhý leve mafie, ktorej pri týchto primitívnych prepravnych kšdeftoch padajú lóve z neba ale ľuďom zasa padajú obrazy zo stien...
Chodďte do psej matere aj s vašim mytom, pred nami je už nová zima a cesty od tej lanskej ani nezalepené. Nech vás šľak trafí do jedného!
 
Hodnoť

 

Kde bolo, tam bolo, bola raz jedna idilicka krajinka. Kamionisti z okolitych krajin si na hraniciach kupili dialnicnu znamku a potom najkratsou cestou cez dialnice a cesty I. triedy presli Slovenskom. Narodna Dialnicna mala peniaze zo znamok a vsetci boli spokojni. Teda vsetci... Vsetci okrem schrankovych firiem, ktore potrebovali zarobit. A tak prislo MYTO.

Kamion si na hraniciach vyzdvihne zazracnu krabicku velkosti stareho Ruskeho radia a prejazd Slovenskom je naraz 8x DRAHSI. A kamionisti zacali riesit mytnu matematiku a obchadzat poplatky kludne aj po lesnych cestach, len aby usetrili. Dediny su naraz plne kamionov a kazdy spekuluje ako prejst Slovenskom co najlacnejsie. A NDS z toho 8x vyssieho poplatku ironicky dostane polovicu toho, co z nalepiek, zatial co pol Slovenska riesi kamiony niciace domy a cesty aj v tych najmensich dedinkach...
 
Hodnoť

na toto existuje lahke riesenie

pri zadrzain vodica kamionu (resp. vozidla nad 3.5t, ktory v danom useku nema co robit) tento pride o vodicak a komplet tovar co vezie. Naklady na premiestnenie tovaru z bodu zastavenia do skladov, kde sa bude tento tovar drazit (aby stat na tom este zarobil) opat zaplati vodic kamionu. verte mi, par chytenych a je pokoj.
 

 

Tovar nepatri vodicovi, takze ho nemozes drazit. Staci aby bola pokuta za porusenie zakazu vjazdu pre kamiony nap. 200€ a uz by si to rozmysleli. Len to zas viazne na skorumpovanej policii.
 

Presne,

to je ten bod, kde skončí každá dobrá snaha.
 
Hodnoť

V prvom rade si treba

uvedomiť to, že nákladná doprava sa nezvratne presúva, skôr už aj presunula zo železníc na cesty. Vlaky vykonávajú skôr hromadnú preravu základných surovín, napr. železnej rudy, rôznych chemikálií a pod., prípadne uhlia. Prepravujú osobné autá do vzdialených medziskladov, a hotové tovary v kontajneroch na medzištátnej, či medzikontinentálnej úrovni Európa/Ázia a naopak. To je asi všetko. Mnohé železničné správy už ani nerealizujú prepravu malého množstva tovarov, ktoré sa zmestia do jedného vagóna. Preferujú diaľkové prepravy veľkého množstva tovarov v ucelených súpravách z jedného prekladiskového terminálu cesta/železnice do iného, alebo prepravu surovín v relácii typu baňa na rudu-železiareň.

Rozvoz tovarov na národnej aj medzinárodnej úrovny na úrovni fabrika-sklad-obchod-konečný spotrebiteľ sa stále viac realizuje pomocou kamiónov systémom z domu do domu. To je realita, ktorú nič nezvráti, teda žiadne mýto, zákazová značka a pod. Ak si niekto stavia rodinný dom, tak tehly mu privezie 40 tonový kamión priamo z tehelne aj na stavenisko v malej dedinke, cez ktorú vedie iba cesta III. triedy. Ak niekto jazdu tohto kamióna účinne zakáže, tak dosiahne jedine to, že preprava tehál sa realizuje napr. 12 tonovým nákladným autom, ktoré ale dané množstvo tehál prepraví dajme tomu na tri krát. Teda máme na výber. Jedna jazda veľkej návesovej súpravy do malej dedinky, alebo 3-4 jazdy menšieho nákladného auta. Isté je iba to, že vlakom tie tehly nepoputujú ani náhodou. A ak aj náhodou áno, opäť by tam boli jazdy auta po dedine v trase stanica-stavenisko.

Ja hlavný problém vidím v tom, že úrady nedokázali udržať prepravu tovarov na železnici, práve naopak, nekvalitne pracujúce štátne železnice a ich tarifná politika presun prepráv tovarov na cesty ešte podnecovali. Napokon sa jedná o celosvetový trend, teda presun prepráv tovarov na cesty sa nateraz nedá nijako zvrátiť. Úrady na tento trend nedokázali včas reagovať a vytvoriť podmienky na bezpečné, ekonomické a ekologické prepravy tovarov pomocou nákladných áut. Teraz sú dve možnosti. Alebo vytvoríme podmienky na jazdu ťažkých 40 tonových kamiónov na všetkých cestách, alebo budeme trvať na jazde 12 tonových áut, tak ale dopravu ešte viac zahustíme.

Je ťažko odhadnúť iba pohľadom, či kamión uháňajúci na ceste III. triedy sa vyhýba mýtu, alebo dováža tovar do miestneho mikroregiónu. Mám rodinu na dedine, aj zber močovky z okolitých fariem vykonáva 40 tonová návesová súprava, ale az zrno odváža 40 tonový kamión, nie síce ešte fungujúca, ale už iba živoriaca železnica.

V DS sa vybudoval veľký kontajnerový terminál, kam napr. aj z atlantických prístavov privážajú vlaky kontajnery. Ale ich rozvoz (aj zvoz na vlak) po širokom okolí vykonávajú kamióny. Majú samozrejme tendenciu ísť po najkratšej trase. Je to iba chyba štátu, že na nové dopravné prúdy nereagoval a cesty náležite neupravil, a ani nespoplatnil.
To isté v Galante. Tam o.i. funguje Samsung, je tam veľké logidtické centrum, ak tovar odtiaľ má putovať do MR, tak najrýchlejšie je to cez cesty nižšej kategórie cez malé obce, ako napr. Okoč do Veľkého Medera, potom do Medveďova. Je to chyba kamionistu, že si tú trasu zvolil? Pre neho je to najkratšie, absencia mýta je vedľajší efekt.
Teda máme na výber. Alebo budeme reagovať na nové prepravné prúdy tovarov, alebo budeme obmedzovať pohyb tovarov, ale potom nás opustí aj ich výroba. Nie to je hlavný problém, že niekde niekto obíde mýto, ale to, že štát nereaguje na presun tovarov na cesty, nereaguje úpravou ciest na nové prepravné nároky a neudržuje poriadok na cestách.
 


Najčítanejšie na SME Komentáre