Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nemocnice verzus poisťovne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Typický technokratický prístup

pána lekára. Pacient je ako auto, ktoré potrebuje vymeniť brzdové doštičky.
Vlastne nie, auto to nepotrebuje, niekto iný o tom rozhoduje. Auto nemá právo na názor, nemá právo na úsmev, nemá nárok na empatiu. Má právo sedieť na chodbe pred dverami "Nerušte nás klopaním" a keď príde ďalšie auto, musí si zistiť samo, "kto je posledný".
Vlastne - to predsa od auta žiadny servis nemôže chcieť. Ale od pacienta to pán lekár chce.

Na toto zakapal socializmus, na "hĺbkové analýzy, objektívne fakty, odborné hodnotenie". Proste na plánované hospodárstvo. V číslach výroby ocele sme kapitalizmus hravo predstihli.
Akurát sa pritom pozabudlo na človeka...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

plny suhlas

asi som vymeteny ale spravnu liecbu akosi automaticky ocakavam. Ked nebude spravna a este na mna aj bude vykrikovat nasrdena sestricka so 400-eurovym platom, tak dakujem pekne. Aj ked asi nemozno popriet, ze kusok pravdy v clanku byt moze. Ale, ze ma pan vedec prirovnava k tovaru ... neviem, ci chcem byt jeho pacientom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Doktor Celec má pravdu. Lekár, ktorý dobre komunikuje s pacientom, ešte nemusí byť najlepší odborník. Je paradoxné, že úplatkami si pacienti najčastejšie kupujú práve komunikáciu a podľa nej aj lekárov hodnotia...Poisťovne majú k dispozícii podklady, aby mohli vyhodnotiť prácu lekárov, ale neviem, či to robia (napr.neadekvátne predpisovanie ATB, nerešpektovanie nových spôsobov liečby, atď.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

v com ma autor pravdu je to, ze poistovne sa nehrnu do zverejnovania tych informacii co maju, preco to tak je sa da len dohadovat, na druhej strane nesuhlasim s tym co pise, co pacient pozna a co nie, nastastie som zdravy, ale su veci co som musel riesit tak som si zistil postup v nemecku, v UK a na SK a nasledne som podla toho vyberal lekarov a im povedal co chcem aby robili, cize dost dobru predstavu o tom co chcem som mal, zaujimave na tom bolo ze postup co som navrhol je uplne normalny v nemecku ci spanielsku a na SK mi tvrdili ze som prvy pacient v ich historii co to tak pozaduje. vseobecne mam skusenost ze pri trosku zaludnejsich otazkach mi uz na SK odpovedat nedokazu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tony:)

Presne také ničo som zažil a to niekoľkokrát. Boli sme (s manželkou) prví čo niečo "také" chceli. Prečo to chceme sa nespýtali, aby boli viac v obraze. A na niektoré otázky ich veľmi zaskočili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

uplne presne si to vystihol

svetlu vynimku mal moj otec pri jeho operacii, a to ze pan doktor vtipkoval a urobil aspon aku taku optimisticku naladu ale okrem toho svetleho momentu nic, JEDNO VELKE NIC.
Doktori, sestricky a iny personal ti nepovie nic, chodia okolo teba, pichaju do teba kadeco a aj ked sa opytas, ze prosim Vas co ste mi to pichli, tak sa pozeraju na teba, ze co to po nich chces.
Ked poprosis doktora aby sa po vizite za vami dostavil na kus reci, tak jednoducho nepride a povie ze nemal cas, ale ze pride nabuduce, ale nabuduce povie to iste - ze nemal cas.
Potom sa doktori cuduju ze ludia hladaju rady na internete, je to aj ich chyba ze im pacienti doveruju menej a menej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sosimlpe

100% tný súhlas.
Pán Celec jednoducho nechápe, že arogantný hulvátsky lekár (nech aj taechnokraticky ) na výške, nemôže byť dobrý lekár, zhoršuje totiž prístup k zdravotnej starostlivosti. Ale toto je už 50 rokov všeobecne známa vec.
Mimochodom, aj niektorí pacienti vedfia zhodnotiť akú odobrnú úroveň dosahujú lekári.
Pán Celec má pacientov len za biologické existencie bez rozumu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

takuto hlupost som dlho necital

pacient ma plne pravo a je plne kvalifikovany len tym ze je klient, zakaznik vyhodnotit pracu lekara, to potom vlastne nikto nemoze hodnotit nikoho, kedze napr lekar nie je stavbar a teda nemoze odborne vyhodnotit pracu firmy co mu stavia dom, cize uplna hlupost - pacient toho vie dost a samozrejme je tu poistovna aby mu spristupnovala este viac dat a informacii, aby pacient mohol hodnotit lekara
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aj hlupáci

májú nárok na svoj názor
ale prečo majú priestor ho prezentovať??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no ved

ja neberiem autorovi pravo prezentovat nazor, len ma stale zaraza ten predpoklad o hlupom a neinformovanom pacientovi, pricom kazdy den sme svedkovia clankov o odbornom pochybeni lekara, cize kto je ten neifnormovany pacient ci lekar ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pan doktor Celec je na slovenske pomery spickovy vedecky pracovnik, neviem vsak, kolko casu travi s pacientom. Jeho clanok povazujem sice za pragmaticky spravny, ale akceptovatelny mozno pre laboratorne zvierata, nie pre ludi. Subjektivnu spokojnost pacienta jednoducho nie je mozne oddelit od kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti. A v zdravotnictve je to este podstatne dolezitejsie, ako v autoservise - tam ide iba o auto. Rebricek samozrejme nehovori vsetko. Ak robia lekari a sestry v otrasnych podmienkach s minimalnymi moznostami, mozu sa aj potrhat a stale budu v rebricku horsie. Kazdopadne, nie je jedno, ci pacienta operuje hulvat, ktory bez uplatku nie je schopny normalnej vety (aj keby to bol najlepsi chirurg na planete), alebo rovnako schopny slusny clovek.
Co sa tyka dodrziavania urcitych standardnych postupov, nie som si isty, nakolko to poistovne sleduju, resp. nakolko to ich zamestnanci vobec su schopni a ochotni sledovat. Btw, odporucania pre liecbu dyslipidemii zas az tak nove nie su (2011), posledne europske odporucania manazmentu art. hypertenzie su z leta 2013, ak mate nieco zasadne nove, dajte vediet.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aha...ak správne chápen niektoré príspevky, tak ak ma špitál správne liečil a vyliečil, ale personál nebol s bohvieakým správaním, tak špitál je zlý. Ale špitál, kde umierajú mladé mamičky deti a pod.(koľko len bolo popísaných prípadov za posledný rok - dva) ,ale personál je milučký až sladučký, tak to je dobrý špitál. Prečo nie, veď mne nikto v špitáli vinou zlyhania zdravotnej staostlivosti nezomrel. Že niekto iný, to nie je moja vec. Ja som bol spokojný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podla mna pravda je niekde na polceste - nemocniciam treba obe hodnotenia - hodnotenie odbornej kvality, aj hodnotenie pacientov. Len sa bojim, ze pan Celec trochu precenuje kvalitu dat, ktore maju vyzbierane poistovne ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skreslené dáta

Nemajú náhodou poisťovne pokrivené dáta, pretože je pokrivený celý systém úhrad? Nie je to stále tak, že nemocnice sa musia "hojit" na hospitalizáciách a pod,, pretože nedostanú adekvátne zaplatené za operácie? Potom by som sa nečudoval, že im príde blbé z takých dát niečo vyvodzovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kasta

nic nove, opat nam jeden lekar (a vedec) ukazal, aki su lekari kastou.
nikto sa im nesmie pozerat na prsty a vyjadrit svoj nazor.
smutne, ze komunikovat vedia len poniektori a to as hned stavaju na zadne.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Komentáre