Nezamestnanost a nezamestnatelnost je odrazom nizkeho vzdelania. Nizke vzdelanie je odrazom nezamestnanosti a nezamestnatelnosti rodicov. Zacarovany kruh. Ak by boli nezamestnaniludia s vyssim vzdelanim, co mnohokrat su, mohlo by sa to na prospechu v skole a buducej zamestnatelnosti ich deti prejavit pozitivne. Nezamestnany relativne vzdelany rodic ma viac casu venovat sa svojim detom po vsetkych strankach, najma ked im ide skola slabsie.Inymi slovami, ich zamestnanim by sa mali stat deti a cas rodicov straveny s nimi jedinou moznou investiciou. Tento princip je vsak neuplatnitelny v pripade Romov.
Prípravu detí pred nástupom do samotnej základnej školy určuje genetická výbava ich rodičov. takže pani aktivistka len spieva svoju pesničku, na ktorú môže čerpať dotácie.
alebo nie. všetko začína škôlkou, deti treba dostať na štartovaciu čiaru, všetky. lepšie je zainvestovať čo najskôr, ako potom riešiť to zaostávanie... to nie je o génoch. To je o chýbajúcich možnostiach pre dieťa. Systém by to mal zabezpečiť bezplatne pre všetky deti, aj pre deti z majority. Neobviňujme za neúspech deti - nemôžu za to. Treba im pomôcť, tým sa pomôže aj školstvu. A dobré školstvo pomôže vystavať dobre fungujúcu spoločnosť. Ttoto je riešenie.
Je to aj v genoch, aj vo vychove v rodinach od narodenia. Osobne si myslim, ze geny, domaca vychova a vykon skolstva sa podielaju na uspenom/neuspesnom vzdelavani rovnakym dielom.
aj tak sa daju citat vyskumy antropolologicke a uz nefunguju nulte rocniky - tie uspesne zaclenovali romske deti skolky, lenze z nej pride dieta do prostredia ktore ho ubija je pekne, ze slovac pomaha 3 svetu, lenze nechapem preco tak kope do romov