Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pustá voda slovenská (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi som skôr narodený ako autor.

A hoci som Hron nikdy nesplavoval a prakticky temer žiadnu rieku,pamätám na dobu socializmu keď som cestoval autom smerom na B.Bystricu v lete - tak po Hrone sa plavilo pomerne veľa vodákov. Takže prečo je naša možná "vodná diaľnica" prázdna bude asi v niečom inom. Možno aj v tom -ako napísal sám autor -žiadna obsluha pri Hrone - ak náhodou niečo potrebujete kúpiť - tak do najbližšej dediny s otáznikom či tam vôbec ešte majú nejaký obchod a či bude otvorený.........
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pamatam si, ako nedaleky autocamp na Taloch bol kazdy rok plny zapadnych turistov...dominovali Holandania....dnes uz len nostalgicky na to spominame....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hron už nikdy

Som veľmi aktívny vodák a Hron som splavil aj s partiou už 33 krát! Po poslednom splave v roku 2010 sme si povedali DOSŤ! A vôbec nebolo dôvodom to, že by sa nedalo niekde najesť, pozrieť do krčmy. To sa zlepšilo za posledných 30 rokov tak, že sme si už ani nevarili v táboroch, ale vždy sme našli vynikajúce a lacné reštaurácie. Zoznam môžem poslať. Ešte doplním, že sme vždy splavovali úsek z Hronskej Dúbravy do Štúrova. Takže, kde je ten problem, že na Hrone už nevidno vodákov? Volá sa to MVE (male vodné elektrárne). V začiatkoch môjho splavovania boli na uvedenom úseku len tri hate, ktoré sme vždy s rizikom splavovali a až v prípade zlého stavu vody jednoducho prenášali. Hovorím jednoducho, lebo to naozaj nebol problem. Postupne pribúdali hate, ktoré nám ale robili radosť, až pribudla Kozmálovská priehrada. Prenášať sa musela 400 metrov, najprv sme sa museli prebiť 50-metrovou vrstvou plastových fliaš k brehu a na záver prenášania sme to spúšťali cez obrovské, ostré a pohyblivé kamene strmo do vodu. Že sa tam niekto nezranil, poprípade nezabil, je zázrak. Na vodákov nikto nebral ohľad pri výstavbe. Vždy sme boli úplne zničení z toho prenášania. Potom si nejakí debili zmysleli, že energetickú bilanciu dokážu riešiť len a len male vodné elektrárne. Neviem si spomenúť presne, koľko ich má byť na Hrone postavených, ale je to cez 30! Ani v jednom jedinom prípade, aj keď to mali v projektoch, sa pre vodákov nevybudovalo absolútne nič, Teraz pádlujeme väčšinou proti vetru na tzv. oleji na vzdutí priehrad, minimálne hodinu prenášame a zase olej ďalšej priehrady. Žiadny prúd. A teraz toto treba absolvovať trikrát denne. Celú našu partiu asi tridsiatich vodákov to prestalo baviť. A z krásnych meandrov po Pohronskom Ruskove vodohospodári spravili niekoľko kilometrovú úplne rovnú a nudnú "diaľnicu". Aj tie hate spravili tak, že sa vôbec nedajú splavovať, iba prenášať stovky metrov. Najdebilnejšia je v Želiezovciach. Naše obľúbené táborisko, odkiaľ sme začínali v Hronskej Dúbrave, padlo za obeť ďalšej MVE. A na záver, najkrajší úsek dolného Hrona okolo meandra pri Turej zhovädili jednou MVE a štyrmi nesplavnými haťami každých cca 100 metrov. Chcelo by sa vám 5 krát za dve, tri hodiny, prenášať ťažké lode a batožinu? Nám už nie. Niektorí už skončili s vodáctvom, ja som sa presunul na Malý Dunaj s vnúčencami a na väčšie splavy do zahraničia. Na Slovensku už ani neexistuje rieka na pekné turistické splavovanie. Už len postaviť MVE pri Strečne a budeme mať si čím napájať tablety. Údajne to má zvýšiť turistické využitie rieky Váh. Takže, vodáci Ahoj v Čechách a v Rakúsku. Dokonca aj v Maďarsku a Poľsku (rieka San).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

toto

fakt uz nepotrebuje asi dalsi komentar ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skipper

A zabudol napísať aký bordel pláva v našich slovenských riekach. Že o Dunaj sa vodohospodári nestarajú. Brehy sú zanesené bahnom a do zátok sa už pomaly nedá ani dostať. Neboli prehlbované hádam 30 rokov. Skús si splaviť Dunaj od Viedne a uvidíš čo je na Slovensku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslím, že takto skončili asi viaceré vodácke partie. Nesplavil som Hron 33 krát ale len tri a tiež stačilo. V Hronskej Dúbrave sme väčsinou stanovali pri futbalovom štadióne. Raz sa išlo aj z Nemeckej a išlo sa vždy až do Dunaja (Chľaba). Na vodákov tento štát a samospráva z vysoka kašle. Prenášky, keď sme mali v kanoe všetky veci (bez doprovodného náklaďáku) boli silový výkon hodný medaily. Po kilometroch pádlovania cez 30°C najlepšia cesta ku kolapsovým stavom.O chýbajúcej ďalšej infaštruktúre (prenáškové úseky s reťazami na zavesenie lodí ako na Mošonskom Dunaji, dostatok táborísk so základným hygienickým vybavením) ani nespomínam. Samostatnou kapitolou boli viaceré lúpežné útoky neprispôsobivých spoluobčanov. V jednom prípade si takýto občan prišiel priamo do stanu o 4h ráno akože vypýtať vodu (!) a po rozhliadnutí sa vzal foťák aj nohy na plecia. Vďaka pohotovosti a iste aj kondičke bol ale donútený utiecť bez lupu. Vivat Slovakia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ludkovia

ORAVA!!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No jasné, Orava.

Ospravedlňujem sa, na Oravu som zabudol, hoci chodím na ňu každý rok. Musím to podľa fotiek spočítať, bude to cez 10 splavov. Ale aj tam špekulujú, zatiaľ je hať pri Istebnom iba pekné spestrenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to spestrenie

pri istebnom dokaze dat sem tam dobre zabrat :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

true story

pekne napisane, sam som hron pred par rokmi parkrat splavil takze viem o com pises... Zacinali sme vacsinou tiez v Dubrave alebo Hliniku nad Hronom kde bola pekna lodenica so sprchou, ohniskami, beach volley ihriskom... v lete to tam byvavalo plne, 50 stanov minimalne kazdu noc... Potom tam spravili R1 cestu a do dediny (obchod krcma) sa nedalo prejst jedine velkou obklukou... myslim ze to tam upadlo, skoda bolo tam fakt super :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

opat viac - overenych - informacii

z diskusie ako z clanku. vdaka :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Túžba po plnom "Tescu" v každej

doline a Donovaloch i Chopkoch mi nie je sympatická.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

chopok

tak ked si spomenul, je to tragedia co tam porobili ! ... co ma tam ma lakat akoze? ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a co tam take porobili?

bez srandy, pytam sa uplne vazne. raz za par rokov sa tam dostanem, tak ma to zaujima.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

No čo, rozryli celý kopec, lanovkou doviezli sviatočných turistov, a púšťajú ich dole na trojkolkách... v lete tam ozaj nieje prečo chodiť
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

videl som tu konstrukciu...zas na druhej strane, ako to mali postavit, vyniest tu techniku v kosoch na chrbte? argument, ze sa to robilo pred sto rokmi sam neobstoji
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Ale veď ja nie som proti... ja len komentujem stav.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je uplne v poriadku, ale ako totalneho laika (nie som ziadny stavebny inzinier) ma zaujima, ako sa ma vystavat infrastruktura, ak sa potom prstom ukazuje na vyoranu cestu...to mali tu lanovku spustit na Chopok padakom? Mozno sa mylim a da sa to spravit kompletne setrne, preto sa uprimne a bez akejkolvek ironie pytam. Ina vec je uz potom cena za jazdu na takej lanovke, ale to asi teraz nemusime riesit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Takto ti odpoviem... jasné že to inak nejde. Ale Chopok je v najprísnejšom stupni ochrany, dobre vybudovali cestu na stavebné účely a dušovali sa, že bude slúžiť len v prípade ohrozenia života a podobne. A teraz je z toho bikepark. Dá sa to prehltnúť, modernizovať treba, aj cestovný ruch rozvíjať. Len pre mňa ako turistu ktorý nezapadá do predstáv JaT je to miesto, kde treba zvesiť hlavu a rýchlo tadiaľ prebehnúť do krajších lokalít.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to uz je potom ina vec, dik za info
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Komentáre