Ak je schopný pozdraviť pacient v ohrození života, musí to byť schopný urobiť aj zdravotník.
bodaj by si mal pravdu
realita je taka ze vacsina tymi slusnymi ludmi bohuzial nie su a skor by som povedal, ze ta arogancia zakryva ich vlastnu seba neistotu a neodbornost. Dalsi problem vidim vo vzdelavani lekarov, lebo jedine to ich prostredie na fakulte moze vytvarat ten dojem, ze lekar vie nieco viac ako chemik, technik, geolog ci ekonom. Z tohto nazoru ze je lekar viac a vie viac prameni ta ich arogancia a bohorovnost...Ten nadpis to vystihuje úplne geniálne,
a je dosť možné, že cez čaro nechceného dokonca trafil klinec po hlavičke. O čo ide ? Pozorujem jednu plne typickú črtu pre Slovákov, niekomu slúžiť je predsa ponižujúce. Preto odvetvia, kde hrajú hlavnú úlohu služby u nás nefungujú. Drieť do úmoru, to je prijateľné, ale niekomu slúžiť, tak to nikdy. U nás sa jeden mladý chalan rozhodol zrekonštruovať krčmu. Mali sme len jeden pajzel, obec je bonitná, tak prečo nie. Drel do úmoru, dal do toho veľa len svojich prachov, no a keď to otvoril, tak som sa niekedy od neho bál si aj pivo objednať, prečo ? Lebo slúžiť to my neradi. Dobre, povedal som si, on je taký. No ale o rok sa to opakovalo, ale tentokrát v obrovskom meradle. Tentokrát to boli totižto kúpele a svojím spôsobom megainvestícia, keďže opäť išlo len o vlastné peniaze, bez fondov a to čo sa stalo v krčme sa v určitej forme opakuje aj v kúpeľoch. Majiteľ drie pri stavehných prácach takmer denno denne, ale keď pŗíjde na to, že by mal drieť pri obsluhe a udávať tak štýl a ducha pre celé kúpele, nerobí to ani z desatiny tak pri stavebnom výkone. Prečo ? No lebo na Slovensku sa za robotu považuje niečo vykopať, vymurovať, proste ťažko pracovať. A to, že to je predsa psia povinnosť každého z nás, aby sme sa ku druhým chovali ústretovo a s maximálnou úctou, tak to je považované za ponižujúce. Preto väčšina radšej ponižujúco drie, ako keby sa mala pri svojej práci príjemne usmievať a slúžiť tak tým druhým. To je jeden z dôvodov, prečo u nás napriek obrovskému potenciálu nefunguje cestovný ruch a služby ako také a dobre fungujú, niekedy až otrocké fabriky.Žiaľ
Neschopnosť vnímať pacienta ako dôstojnú ľudskú bytosť so všetkými občianskými a ľudskými právami je každodennou praxou slovenských zdravotníkov. Rešpektovanie práv a elementárnych humanistických zásad je skôr výnimkou či zriedkavosťou. Dôvodov je samozrejme viac. Ide o nedovzdelanosť, keďže na medicínskych univerzitách sa vyučuje iba remeselná medicína. Minimum etiky, žiadna komunikácia a nič o právach pacientov. Tak to potom aj v praxi vyzerá. Prečo je to tak je úplne jasné. Vedenie fakúlt nepokladá práva pacienta, elementárnu slušnosť a pod. za niečo čo by bolo potrebné v prístupe k pacientovi dodržiavať. Lekári ktorí absolvujú vzdelanie tretej triedy vôbec nechápu že k medicínskym výkonov je potreba ešte mnoho ďalších úkonov v medziľudských vzťahoch. A keď ich na to pacient upozorní nevychádzajú z údivu. A keď im prečítate zákon tak vás jednoducho znenávidia. Preboha ich božstvo niekto kritizoval? To je predsa rúhanie sa... Veď oni majú predsa diplom a preto je to potvrdenie o tom že akokoľvek sa správajú tak ten diplom dáva legitimitu ich správaniu. . Druhou stranou je fakt, že vedenie nemocníc dokonca zakrýva negatívny vzťah zdravotníkov voči pacientom. Tie dôvody sú zrejmé ale je to aj v tom, že riaditelia sú politicky dosadzovaní, neschopní a slabí. Nedokážu robiť poriadok a reformovať ( dá sa to aj teraz) a ani na to nemajú dostatok odvahy a vedomostí. Tak je to žiaľ na odvahe pacientov, ich príbuzných a ochote médií spolupracovať pri hrubých pochybeniach zdravotníkoch ktoré sú v princípe ich každodennou praxou. . Ak je autorka článku zdravotníčka, teší ma to, ale nestačí iba písať do novín, ale meniť zdravotníctvo aspoň vo svojom mikrosvete na pracovisku a nezastávať sa vagabundov, ktorí nemajú v zdravotníckych zariadeniach čo hľadať. Zostáva mi iba dúfať, že to tak naozaj je.Slušnosť
sa má vyučovať na univerzitách? Sme dopadli.mirobb
Žiaľbohu je to tak a čím väčšia závislosť občana na niekoho službe tým väčšmi sa pravidlá musia zdôrazňovať.Poskytujem služby v súkromnom sektore.
Ak by som som nehral férovo, skrachujem. Verejný sektor má občanov/klientov na háku. Ja som sa párkrát ohradil proti prístupu poskytovateľov štátnych/verejných služieb a pomohlo. Ešte zopár stotisíc a bude lepšie. Dúfam, som nenapraviteľný optimista.mirrob
Ja pracujem tiež v súkromnom sektore. Preto viem, že najväčším trestom pre každú firmu je odchádzajúci zákazník. Preto ak nebude lekár priamo finančne spätý s kvalitou služby voči pacientovi a závislý na jeho návšteve, ľady sa budú hýbať ťažko. Ja som reagoval podobne ako ty. Áno, pomohlo to, ale viac menej iba mne a mojej rodine. Rád by som však bol aby sa to zmenilo voči všetkým pacientom.nejde iba o slušnosť pre slušnosť
hoci to by malo byť, ako píše autorka, v každom z nás. Zdravotníci sú však veľmi viditeľnou výnimkou. A malo by to byť práve naopak - veď zdravotníci by mali byť nielen odborníci, ale aj liečitelia. Psychika pacienta je pri liečbe choroby či zranenia velmi dôležitá a liečba sa vyvíja úplne inak, keď je pacient v pohode, ako keď je v strese a vytočený. To vás na lekárskej fakulte naozaj neučia? "Bedside manners" sa vôbec nespomínajú? Dr. House je taký dobrý, že si môže dovoliť byť hulvátom, ale vy, aj keď prižmúrime obe oči, takí dobrí zďaleka nie ste. Okrem toho, v tom seriáli na jedného hulváta pripadajú stovky tých slušných. U nás práve naopak.