Minuly vikend som chcel s rodinou ist na vylet po Slovensku navstivit jedno historicke mesto s hradom. Za normalnych okolnosti by sme sli - tak, ako to byvalo zvykom - vlakom. (Vlak tradicne uprednostnujeme kvoli pohodliu, moznosti zdriemnut, ci vypit alkohol a kvoli toaletam na palube.) Nesli sme vsak tentokrat vlakom, ale automobilom. Kvoli tomu, ze: 1. sa nemienime terigat zastaranymi kozenkovymi vlakmi 2. nemienime stat dlhsiu cestu v ulicke 3. pocuvat pre mna nudne studentske reci prip. pozerat na blikanie ich notebookov a mobilov (uznavam, tento bod je subjektivny).
Suma sumarum: paradoxne kvoli opatreniam pre cestovanie zadarmo tak zeleznice stratili rodinu platiacich pasazierov.
Dodavam, ze som privital prichod sukromneho prepravcu na slovensky trh. Uz mam rezervovane listky na tri jazdy na zavadzanej linke do KE. Vychadzam z toho, ze tie tri body vo vyssie uvedenom prispevku sa v pripade cestou zltymi vlakmi nebudu vyskytovat.
lebo tie obrazovky o ktorych hovoris su sucastou novych voznov, ktore boli iba v skusobnej prevadzke a zatial sa v klasickych supravach neobjavuju. Na rad pridu az postupne = nevedno kolko to bude trvat, ale zrejme to bude v mesiacoch. V sucasnosti su v cene STANDARD ponukane klasicke kupe bez dotykovych display-ov
ZSSK je v strate tak ci onak. a ty to tak ci onak zaplatis, akurat z dani a nie z penazenky. :-/
cielom akcie "vlaky zadara" nebolo nikomu nic ulahcit alebo pomoct. cielom bolo vytlct politicky kapital z najlahsie ovplyvnitelnych skupin. co tam po nejakych platiacich pracujucich cestujucich. ti nech drzia huby, makaju a su radi, ze mozu platit sudruhom ich panske huncutstva...
vraj sa kvôli cestovaniu zadarmo prepúšťali ľudia (vravel to jeden zamestnanec) a museli si požičať na decembrové mzdy, vzali im príplatky a odmeny. Z týchto ľudí, a tých ktorí majú železničiarov v rodine, po tomto asi nebudú zaprisahaní voliči vladnej strany. Tiež som si predvčerom užila luxus státia za peniaze a "zadarmikovci" sedeli. Chodievala som vlakom zo zdravotných dôvodov. Poobede som radšej šla busom. Nožnice medzi príjmami a výdavkami ZSSK sa tak budú rozostupovať ešte viac a ďalší ľudia nájdu svoju "štátnu spásu" na úrade práce. Už iba otrlí voliči by predýchali takúto istotu. Učenie sa na vlastných chybách bolí najviac. Slovákom sa vracia nezáujem o politické dianie v štáte aj ich neochota prevziať zodpovednosť za vlastný život a nevyzerá to ani trochu pekne.
Podpora podniakania ako sa patrí. Otras. Podľa mňa by mali autobusári napadnúť tie vlaky zadarmo na súde. Však je to zneužívanie postavenia na trhu. Prípadne dohodu český a slovenský železníc napadnúť ako kartelovú.
Ano. Napadnúť by sa dalo to Pendolino. To je čo za systém, že pokiaľ súkromný dopravcovia jazdia na tejto trati bez dotácii, tak Pendolino je dotované ?
Nepamätám si, žeby Ministerstvo dopravy tendrovalo trať Čadca-Žilina-Košice. To, že je prevádzkovateľom ZSSK, takým teoretickým by cez EÚ komisiu neprešlo, pretože prakticky dotácie dostávajú České drahy. Pendolino je komerčný vlak. Súkromníci môžu napadnúť, že ZSSK využíva svoje dominantné postavenie a vytláča z trhu súkromníkov.
ja naopak na ich mieste by som sa tesil ze zavideli bezplatne zeleznice, statne vlaky bude preplnene zadarmo jazdiacimi studentami, a platiaci clovek bude mat jasnu volbu ze si radsej kupi listok u sukromneho prepravcu
"Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nechce na túto otázku odpovedať..." "ZSSK zatiaľ odmieta..." "Veľmi dôrazne sa ZSSK nedávno ohradila..." "štátny dopravca... vyťahuje iba tie tromfy, ktoré sa mu hodia."
Tato mimoriadne informovana pani, ktore je autorkou clanku a ktora u citatela navodzuje dojem, ze je ostrou kritickou ZSSK je v zelezniciach uz dlhe roky varena pecena. Tym je asi povadane vsetko. Len teraz celkom nechapem, za koho to v tom svojom dlhom clanku akoze vlastne bojuje? Za sukromnych dopravcov? Za cestujucich? Alebo je len proti "zlemu" statnemu dopravcovi.
prispevok a toho dole, na ktoreho ukazujes, maju spolocne bryzdganie na autorku clanku. Asi mate voci neje akusi averziu, alebo cosi podobne, zjavne. Ale ved to je take slovenske, sa hovori, ze..
minule
Nesli sme vsak tentokrat vlakom, ale automobilom. Kvoli tomu, ze:
1. sa nemienime terigat zastaranymi kozenkovymi vlakmi
2. nemienime stat dlhsiu cestu v ulicke
3. pocuvat pre mna nudne studentske reci prip. pozerat na blikanie ich notebookov a mobilov (uznavam, tento bod je subjektivny).
Suma sumarum: paradoxne kvoli opatreniam pre cestovanie zadarmo tak zeleznice stratili rodinu platiacich pasazierov.
este dodam
myslim, ze zatial ano
myslis ze to niekoho zaujima?
a ty to tak ci onak zaplatis, akurat z dani a nie z penazenky. :-/
cielom akcie "vlaky zadara" nebolo nikomu nic ulahcit alebo pomoct. cielom bolo vytlct politicky kapital z najlahsie ovplyvnitelnych skupin. co tam po nejakych platiacich pracujucich cestujucich. ti nech drzia huby, makaju a su radi, ze mozu platit sudruhom ich panske huncutstva...
Minimálne to otvorí oči železničiarom,
Tiež som si predvčerom užila luxus státia za peniaze a "zadarmikovci" sedeli. Chodievala som vlakom zo zdravotných dôvodov. Poobede som radšej šla busom. Nožnice medzi príjmami a výdavkami ZSSK sa tak budú rozostupovať ešte viac a ďalší ľudia nájdu svoju "štátnu spásu" na úrade práce. Už iba otrlí voliči by predýchali takúto istotu.
Učenie sa na vlastných chybách bolí najviac. Slovákom sa vracia nezáujem o politické dianie v štáte aj ich neochota prevziať zodpovednosť za vlastný život a nevyzerá to ani trochu pekne.