Nefandite tak veľmi Košiciam a ich vysokému súdnemu "dvoru", pán komentátor. Niekedy sa chovajú, akoby sídlili tiež na Bahamách. A niekedy ako v Braväcove (nech mi láskavo túto metaforu odpustia miestni.
nahodou tento prispevok od pana schutza je zrozumitelny aj pre IV. cenovu skupinu, samozrejme ze len pre drzitelov titulu doc.dr.phd... atd/napr.blaha,martvon,brixi,ciz a mozno aj jarjabek a jahnatek?/, nepomoze sice prezidentovo veto k zmene zakona, ale musia vsetci z II. piliera vediet ze preceda /leboradicovadzurinda/ nechce nic ine, len ich prachy ..
...dozaista nemyslel súdny dvor ,ale zberný dvor,ktorý určite v Košiciach je. Tam končí všetok odpad ,ako je :Stavebný materiál,nepotrebná elektronika,počítače atď...
V normálnom štáte je nemysliteľné, že dvaja platia do verejného dôchodkového zabezpečenia 22,75 percenta – a je úplne jedno, do ktorej „nohy“ systému, keď obe sú legálne a povinné – pričom prvému sa počíta z prvej nohy do penzie plná suma, a druhému z krátenej o 4,75. Tomu sa hovorí už takmer džamahírija.
V štáte, kde si ctia ústavu tak by konštatovali nasledovné:
V článku 12, ústava stanovuje, že ľudia sú slobodní a rovní v dôstojnosti a právach, ktoré ústava zaručuje.
V článku 13 ale ústava hovorí, že slobodu a práva s ňou spojené možno upraviť zákonom a to tak, že:
1. zákonné obmedzenia základných práv a slobôd musia platiť pre všetky prípady rovnako, pokiaľ spĺňajú ustanovené podmienky.
2. pri obmedzovaní základných práv a slobôd sa musí dbať na ich podstatu a zmysel a je možné ich použiť len na ustanovený cieľ.
Cieľom sociálneho a zdravotného systému je zaistiť, aby:
a/pokiaľ občana postihne sociálna situácia vymedzená zákonom, v ktorej došlo k strate alebo k zníženiu schopnosti zabezpečiť si príjem, mal zákonný nárok na príslušné dávky zo sociálneho a zdravotného poistenia vo výške, ktorá zaručuje dôstojné prežitie sociálnej situácie
b/ aby tieto ekonomické zdroje boli k dispozícii poistencovi v čase potreby
Preto, ak je dávno preukázané, že sociálny systém je možné skonštruovať len na poistnom princípe, navyše, ak jeho najlacnejšiu verziu predstavuje systém poistenia, v ktorom je zahrnutý aj systém vertikálnej redistribúcie nazývaný sociálna solidarita, potom je možné spolu s autorom komentára konštatovať, že džamahíria vzniká zavedením rozdielneho obmedzenia práv a slobôd do systému sociálneho poistenia cez zákon 43/2004 Z.z. Z analýz je možné konštatovať, že: Občania, ktorí vstúpili do II. piliera nemali dostatok informácií, ktoré by im umožňovali urobiť slobodné rozhodovanie, vstup do II. piliera, aj keď sa javil ako slobodný, slobodný nebol
Štát, zavedením zákona 43/2004 Z.z. porušil ústavný princíp , podľa ktorého obmedzenie práv a slobôd musí platiť pre všetky prípady rovnako. To sa dá docieliť len tak, že II. pilier bude obsahovať aj poistný princíp a aj princíp sociálnej solidarity.
Zmysel II. piliera bolo vytvoriť finančné rezervy pre situáciu, kedy demografická situácia vytvorí riziko pre vyplácanie starobných dôchodkov a zároveň vytvoriť evidenciu zásluhovosti jednotlivých poistencov.
Riešenie II. piliera ešte nerieši príčinu demografického problému, ale rieši jeho následok - nedostatok zdrojov ako príjem z odvodov zo mzdy v priebežnom systéme.
Samotný problém je v ekonomike známy ako problém čierneho pasažiera.
Riešenie následku problému čierneho pasažiera predstavuje vyrovnanie čistých príjmov medzi rodinou s deťmi a bezdetnou rodinou, či jednotlivcom.
Odstránenie problému čierneho pasažiera spočíva v:
1. odstránení rizika spojeného so založením a udržaním rodiny a
2. odstránením rozdielu v čistých príjmoch rodiča a bezdetného poistenca.
Odstránenie džamahírie znamená:
Skonštruovať II. pilier ako pilier pre finančnú a majetkovú rezervu pre vyplácanie starobných dôchodkov v čase demografického problému ako systém poistný s implementovanou sociálnou solidaritou a ručením štátu poistencovi jeho právny nárok
Odstrániť problém čierneho pasažiera, t.j. vyrovnať príjmy rodiča a bezdetného a znížiť riziko spojené so zakladaním a udržaním rodiny.
Vytvoriť motivácie pre tvorbu ľudského kapitálu - deti a ich vzdelanie a znalosti uplatnené na trhu práce - nestačí mať deti a nestačí, že deti majú školu, či titul - ich znalosti im musia zabezpečiť prácu a teda tvorbu spoločenských hodnôt.
Autor...
dosť často sa zdá
zberný dvor je užitočný
Takže presný opak toho, čo robí súdny dvor.