Autor sa rozumie do rozdielov medzi emisiami v USA a v EU, ako hus do piva. Napr.: "Ďalším podstatným rozdielom je kvalita paliva, ktorá je nižšia než v Európe. Hovoríme predovšetkým o obsahu síry, čistiacich aditív a bioetanolu. Kým v EÚ sa predáva nízkosírny diesel, čiže obsah síry je menej ako 10 ppm, v USA je povolená stredná hodnota 30 ppm. Vyšší obsah síry pritom znamená nielen väčší únik oxidov síry do ovzdušia, ale môže viesť aj ku korózii kovových častí palivového systému a k celkovému zníženiu životnosti motora."
Ja sám mám Toyotu Verso, diesel, skvelé rodinné autíčko. Lenže podľa technického by mala žrať 4,9l/100km mimo mesto. No, skúšal som skúšal, sám v aute jazdil, nepridával, nebrzdil, nešiel nad 2000 otáčok, i tak to bolo 5,5-6l/100km. Keď ideme celá rodina, bežné šoférovanie, tak je to 6,5-7, dlhodobý priemer 6,5l. Aké sú potom tohto auta v porovnaní s tabuľkovými? Aj bez softvéru sú to oblby na entú, tie autá nemôžu mať ani nízku spotrebu ani nízke emisie, ako chcú eurobyrokrati. To je z ríše snov... Možno ozaj len v laboratóriu.
no dost pochybujem o tych nizkych marzach VW - uz nevedeli co od dobroty a kolko za tie ich auta pytat, ziadne poriadne zlavy, ceny skoro ako premiove auta, ale pritom ide o bezne auta a vizualne total nevyrazne... kde sa da ist s marzami, nech odkukaju od korejcov - ti chrlia kazdu chvilu nove typy aut, davaju vyrazne zlavy, bohatsiu vybavu, jasne motory su horsie, ale urcite ten rozdiel nie je taky, aby mal VW ovela vyssie vyrobne naklady a museli nariekat nad marzami... vyrovnava sa to tym, ze korejci su viac inovativni, menia vyraznejsie dizajn, a to ide do nakladov tiez dost vyrazne - zatial co VW zmeni akurat tak svetla raz za 10 rokov...
"Ďalším podstatným rozdielom je kvalita paliva, ktorá je nižšia než v Európe. Hovoríme predovšetkým o obsahu síry, čistiacich aditív a bioetanolu. Kým v EÚ sa predáva nízkosírny diesel, čiže obsah síry je menej ako 10 ppm, v USA je povolená stredná hodnota 30 ppm. Vyšší obsah síry pritom znamená nielen väčší únik oxidov síry do ovzdušia, ale môže viesť aj ku korózii kovových častí palivového systému a k celkovému zníženiu životnosti motora."