SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Počiatek prekvapil, vzdal sa pod tlakom RegioJetu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Vôbec by som nebol nadšený týmto krokom Počiatka a SMERu, skôr by som za tým hĺadal nejakú budúcu lumpáreń či už železníc, alebo nejakého "správneho" podnikateĺa - SMERáka.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

180 st. obrat zo dňa na deň

Doteraz Ficovci robili všetko preto, aby vyhnali Regiojet /dotovane IC, bezplatne cestovanie.../ A zrazu tu chcu udrzat RJ. Prečo asi Počiatek náhle otočil? Spýtajte sa Jančuru - čo nedokažu veľké peniaze, dokážu ešte väčšie peniaze.
 

lumpárna

je v tom,že sa poľahúčky a potichúčky dohodli...ten nenažranec z Čiech začal pred rokom tým,že si so svojimi pusipajtášmi dal podmienku,že jeho žltáky pôjdu o 5 min.pred IC...kto by to vydržal? všakáno...podplatené
 
Hodnoť

Konkurencia

Jancura bude mat stale konkurenciu v autobusovej a individualnej doprave.

Ale chapem, ze Slovaci nie su zvyknuty takto uvazovat, kedze konkurentom ZSSK boli vzdy len ini lobisti na ministerstve financii. Cestujuci boli doteraz vzdy nepodstatni.
 

 

To je bohová konkurencia...
Terigať sa autobusom.
Individuálna doprava má svoje plusy, ale jedno veľké negatívum. Kapacita jedného vozňa je oveľa väčšia ako jedného auta. Chvalabohu, že tých IC-čiek veľa nie je a teda ani veľa ľudí nepresadne do auta. No diaľnice je čoraz viac a už mnoho východniarov chodí BA - BB, Donovaly, RK-východ. Okrem Donovál od nového roka po Prešov súvislá diaľnica/až na Branisko, to nie je diaľnica/.

Ale je to budúcnosť? Každý kto rozmýšľa vie, že autá pri rovnakej kapacite, ako vlaky zaberú viac priestoru. Prejaví sa to v mestách v statickej doprave ale aj na križovatkách. A ako to skončí... Na sídliskách sa spoplatní parkovanie/Petržalka bola len skúška/, zmizne už komplet zeleň, ktorej na sídliskách z 80-tych rokov je minimum. Budú sa rozširovať cesty v mestách, draho vykupovať pozemky pri mestách/kšefty/, stavať zbytočné diaľnice ako D4/tá ako PPP projekt zbytočná je/.

Jediné riešenie je koordinácia verejnej dopravy a naučiť ľudí chodiť vlakmi. Spraviť z nej konkurencieschopnú prepravu. Roky sa tomu bránime a aj budeme. VÚC-čky majú kšefty so SAD-kami, absolútne nič nefunguje. Tak ako paškvil v Bratislave. Nič nemá koncepciu.
Keď prichádzal Jančura, každý si myslel, že to bude dobré. Aj ja.
Plus bolo, že prišiel nový závan do železníc. Zlepšili sa služby, to je pravda. Ale jeho drísty sú a budú len drísty. Nateraz je to len chvalabohu o IC-čkach. Má pravdu, načo sú štátu IC-čka, keď sú stratové a ZSSK ich má na vlastné riziko. No že tie jeho IC by boli výhra si nemyslím. Zachvíľku bude od štátu chcieť, aby zrušil rýchliky BA - ZA - KE. Tie jeho biznis naštrbávajú ešte oveľa viac.
V podstate RJ bude mať monopol na IC, pričom cestujúci nebudú mať kde prejsť. Rýchliky majú 13 vozňov a viac mať nebudú. Nové rýchliky vzniknú len vtedy, ak štát zaplatí viac. Najväčší gól je, že Jančura nemá kde zohnať viac vozňov a lokomotívy. Leda žeby ZSSK mu ich začínala prenajímať, a to by bol pekný ...
Ak ZSSK nebudú nútené Jančurovi prenajať vozne a loko, ľudia v regionálkach budú zrejme jasať, uvoľní sa niekoľko vozňov zo zrušených IC a kadejaké oživené hnojáriny z osobákov sa znova vyradia.
Zrušenie štátnych IC je dobrý krok, ale nevyzerá to dobre z hľadiska budúcnosti.
 
Hodnoť

a tak dobre to zacalo ....

bohuzial pokracovalo ako obycajne, skoda bolo citat
 
Hodnoť

Dobré rozhodnutie...

Nebudeme musieť cestovať na Slovensku iba v dobytčákoch...Boľševici vrátili slovenské železnice o 30 rokov späť...
 

Myslím

že bolševici vrátili nielen železnicu o 30 rokov dozadu, ale celú spoločnosť. Máme vládu jednej strany, policajný štát ktorý zneužíva políciu na sledovanie politických odporcov (včera na Zbojskách na zabíjačke bol Radoslav Procházka a okrem jednéo označeného policajného auta tam bolo i BMW s dvomi tajnými). Pluralita názorov je v čudu, prostitútka RTVS nás každú polhodinu bombarduje Ficovým predvolebným gulášom bez jediného opozičného hlasu. Takže by sme mali štát premenovať na SSR - Slovenská Smerácka Republika. Howgh!
 
Hodnoť

A kto to zasa odskace ?

Pociatek reagoval ako obchodnik. Ukoncil stratove podnikanie. Ale u zeleznic predsa nejde iba o zisk, ale aj o sluzbu vo verejnom zaujme, sluzbu obcanom, preto aj dotovanu statom. Takto daroval IC trasy Jancurovi a ten ma teraz volne ruky. Po vyhratom klasickom pociatocnom cenovom dumpingu nadisiel jeho cas ziskat spat investovane peniaze. Este chvilu podrzi povodne ceny, a potom schuti vyuzije ziskany monopol...
 

 

Suhlasim. To iste sa stalo v UK. Stat sa rozhodol zrusit prevadzkovanie zeleznic. Dnes bezni pracujuci v UK odovzda v priemere jednu mesacnu mzdu za rok sukromnikovi a ceny bezdovodne rastu dalej a kvalita ide dole.
 

 

A u nas je to ako? Ekonomicky aktivny clovek, ktory necestuje vlakom, plati za vlakovu dopravu mesacne v priemere 160 EUR. To je akoze OK?
 

ina cifra

to je cena len na PHM alebo aj amortizaciu auta? nastastie sa ktomu nepriblizujem, robota 10 km od domu jazdim bikom, autom len na vylety a v zime do prace
 

.

to je cena za vlaky "zadarmo"
 

ale spočítané nejakým ynteligentom

160 € mesačne je 1920 € ročne. ak len milión ľudí nepoužíva vlak, tak sú to takmer dve miliardy eur za vlaky zadarmo. čo je evidentná blbosť
 

 

Ak je nieco zadarmo, ludia si to nevazia. Som vsak za to aby dochodcovia a studenti mali zlavu na cestovne.
 

 

Presne, spomínam si keď som bol na študijnom pobyte v Yorku v roku 2002 tak otvorili tému znovuprevadzkovanie regionálnych železníc a popritom veľa sa rozprávalo o kvalite a hlavne o cenách expresnych vlakov, a krajina ako SR sme presne nastúpili na túto nezvratnu cestu, z ktorej uz niet navratu... Kedysi som vela cestoval a mal som pocit ze s urovnou zsr to ide k lepšiemu ale potom nastal zvrat (vlaky netvtvaraju zisk) a začali rušiť spoje na regionálnej urovni a od tej doby no hrôza, a pritom ľudia by mali pochopiť ze buducnost je prostriedkoch hromadnej dopravy
 

Vyčkaj času ako hus klasu

Myslím si, že je to iba finta pre hlúpych. Zaprvé - Idú voľby a Smer ukazuje voličom, aký vie byť ústretový, zadruhé - za niekoľkomesačnú pauzu v prevádzke IC-čka ušetrí párstotisíc € a zatretie - po voľbách sa už nejaký ten dôvod, ktorý zavesia verejnosti na nos a pre ktorý sa musia vrátiť k pôvodnému režimu, nájde.
 
Hodnoť

pravda si bude takato

Počiatek prekvapil, vzdal sa pod tlakom peňazi od RegioJetu
 
Hodnoť

ja vam neviem

mam podozrenie ze ide iba o zabavnu hru. stat ic zrusi, regiojet sa stane dominantny a bude musiet prestat dototvat, stat zas zavedie jeden dva vlaciky a ako minoritny bude moct dototvat a karta bude obratena.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Komentáre