Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Naša intolerancia je iba pubertálnou fázou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Široká problematika, veď ľudia

a spoločnosť sú vždy rôzni.
O našej kultúre a netolerantnosti sa popísalo už veľa, bolo by preto fajn, keby sa argumentovalo dôkazmi o tolerantnosti tých skupín, ktoré nás napádajú. V čase, keď je "normálne" chrániť každý druh rastlinný, či živočíšny a na druhej strane pokusy o mutáciu až zánik európskych druhov národov a kultúr.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

;)

diamant sa dá brúsiť len diamantom - a dokáže rezať svojim sústredeným svetlom.


Prečo by sme mali ustupovať v súhlase s ideologiou, ktorá vykonáva popravy podľa svojej vraj najmierumilovnejšie náboženskej knižky (koránu), ... napr. za cudzoložstvo kameňovaním. A ženy súdi inak ako mužov.

Nedokážem tolerovať ideologiu, ktorá súhlasi s vraždou kresliča slobodomyseľných vtipov.
Nedokážem tolerovať ideologiu, ktorá VYKONÁVA POPRAVY (bez štátom akceptovaného súdu) novinárov v parížskej redakcii za nakreslenie obrázku mohameda s výkrikom alahChachar... v metre v Bruseli za to, aby išli do imamom nasľubovaného neba.

Nedokážem tolerovať takúto ideologiu a chcem byť a ostať žiť v takejto intolerantnej spoločnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak si to konečne priznaj, si intolerantný a podĺa autora musíš ešte dospieť.-.(((
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj ked súčasný západ je veľmi dobré miesto na život, sú tam tendencie ktoré vyvolávajú otázky. Najotaznejšia tendencia je, že západ etnicky vymiera. Teda nikde nie je napísané že biela rasa tu ma byť na veky vekou, ani nevravím že treba okamžite bubnovať na poplach, ale progres ktorý vedie k zániku asi nebude uplne optimálny....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len , aby sme vedeli, kto nám to tu káže:
Tomáš Hellebrandt
Vyštudovaný ekonóm (Oxford, London School of Economics), pôsobím ako výskumný pracovník v Peterson Institute for International Economics vo Washingtone. Pred tým som päť rokov pracoval ako ekonóm v Bank of England v Londýne. Okrem ekonómie ma tiež zaujíma politika a politická filozofia a týmto témam sa chcem venovať v mojom blogu. Roky žijem s partnerom rovnakého pohlavia a prostredníctvom blogu by som tiež rád prispel k diskusii o právach a postavení LGBT ľudí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Intolerancia

Mnohí ľudia sa pýtajú “Ak stvoriteľ jestvuje, nemal predvídať ako surovo si ľudské bytosti budú navzájom ubližovať?” a odpovedajú celkom hlúpo, že by to znamenalo, že by nás degradoval z úrovne slobodných, zodpovedných a mravne založených bytostí jednoducho na úroveň živočíchov alebo veľmi zložitých počítačov.
To je vyložená teistická demagógia, ktorá predpokladá, že máme slobodu rozhodovať podľa vlastnej vôle a rozumu. Je to úplne inak. Práve cez toto zlo, zákon dialektického humanizmu vychováva vedomie človeka tým, že vo vývoji vytvára cit hmoty pre tých, čo slúžia životu, teda k dobru. Najprv jednotlivcov, potom aj rodinného, kmeňového a národného kolektívu, nakoniec celému ľudstvu bez vrážd, rozličnej kriminality, nezamestnanosti, pretože bude vedieť, že práve tvorivá práca je to, čo život rozvíja, udržuje bráni a chráni. Je to otázka prirodzeného vývoja protikladnej prirodzenosti života a smrti, kedy nepotrebné k životu v určitom časovom úseku zaniká (zomiera). Životu a jeho rozvoju potrebné veci zostávajú až do konečného vytvorenia “nového človeka”, s ním novej zeme a “nového neba” - kozmu.
Teda zmysel utrpenia a zla je pripraviť šťastie a radosť - protiklad utrpenia v nadprirodzenom novom svete, tvorivej činnosti bratov Homo Humanus Sapiens Sapiens - múdrych v dobývaní kozmu pre život.
Vraj Boh nechcel zaplniť zem ľuďmi - robotami, ktorí by ho počúvali. Lenže práve Zákon vyžaduje aby človek plnil “vôľu božiu” - neposlušnosť prináša podľa teistov boží hnev a pomstu: “Vyhnanie z raja a smrť. Takže to nie je láskavé “milosrdenstvo božie” a učenie o posmrtnej blaženosti je poslednou nádejou veriaceho človeka, lebo aj nekresťanská viera v znovuzrodenie je veľkou nádejou - ilúziou, ktorá umiera posledná.
Ježiš a jeho utrpenie spravodlivého je aj symbolom utrpenia spravodlivých a zmysel tohoto je zákonitosť vyháňania diabla - nekrofílneho inštinktu osôb s prevahou biofilnej životnej orientácie (dietok božích), ktoré budú mať veľa humanistického citu a osôb s prevahou nekrofílnou.
Deti diabla dokončia svoju dobu nevídanými zločinmi, s ktorými si nebudú vlády dať rady.
Zákon je účelový s cieľom vytvoriť z prirodzeného “tvorivého a ničivého” - nadprirodzené - stále tvorivé.
Časť populácie sa stáva humánnejšími, časť nehumánnejšími, čo poznal aj génius Ježiša Nazaretského (Mt.13:12) s hypotézou, čo sa stane s neužitočnými služobníkmi (Mt 25:30)
Takže nielen osobné, ale aj spoločenské a prírodné zlá, majú jediný účel, prirodzený výber z prirodzenej vývojovej vetve Homo sapiens vybrať “vyvolených” k definitívnemu “spaseniu” vykúpeniu od našich vnútorných diktátorov, ktorí diktujú rozumu “hlúpostí”. (Mk 7:22)
Pravda pomiešaná s ilúziou “deti diabla” - homo sapiens s prevahou nekrofílnej orientácie nemôžu byť “spasení” - oslobodení od nekrofílneho inštinktu. To je záver vedy (E.Fromm: Ľudské srdce, jeho nadanie k dobru a zlu” Praha 1969 s.37) To je aj záver NZ (Mt 25:29,30)
Svedomie je labilné. Je jednotou citu a rozumu, ktoré pudia človeka konať dobro alebo zlo, podľa prevahy protikladnej orientácie. Pritom rozhoduje biofilný alebo nekrofilný cit na svedomie, môže to byť potom svedomie Božské alebo svedomie deštruktívne Diabolské. Príklady parlamentu NR SR dokazujú že “svedomie” sa v trhovom hospodárstve dá kúpiť - poslanecké svedomie je labilné. Na jednej strane je viazané stranicko-politickou disciplínou z vonkajška, na druhej strane podlieha diktátu deštruktívneho pudu zvnútra - z psychiky človeka.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Komentáre