SME
Streda, 3. jún, 2020 | Meniny má KarolínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dobrá reforma vzdelávania, ktorá skončí v šuplíku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

ako vzdy

zvitazia v skolstve riesenia nizkonakladove, od ktorych sa vsetko odvija
 
Hodnoť

Súpis snov a blúznení

Dokument, v ktorom sa točia ľúbivé slogany, ale neobsahuje schodnú cestu.
https://www.postoj.sk/22336/uc...
 
Hodnoť

Reforma zúfalo nutná

Vo výuke gramatiky na mediálnych školách úplne v prvom rade.

"ktorá sa ale najskôr zastaví v súkoliu politiky"

Naozaj : "Čo s tým? "
 
Hodnoť

Veľmi dobrý komentár!

aj keď to nie je žiadna novinka a diskutuje sa o tom už dlhodobo, je skvelé, že sa znovu dostalo na povrch vzdelávanie učiteľov, ako hlavná hybná sila školskej reformy. To je určite tá správna cesta vpred. V tomto smere by sme sa mohli veľmi veľa určit od Fínska, kde je vzdelávanie učiteľov hlavným dôvodom úspechu ich školského systému (umiestňujúceho sa na popredných miestach WEF rebríčkov už nejaký ten rok)
Čo sa financovania týka, tak zvýšiť platové ohodnotenie učiteľov je každopádne nevyhnutné. Avšak, bolo by dobré vyvarovať sa tomu aby diskusia o reforme školstva zapadla do tradičnej diskusie o peniazoch a navyšovaní financií. Tu sa znovu ponúka príklad Fínska, ktoré si svoje popredné umiestnenie drží aj napriek tomu, že úroveň financovania školstva je pod (!) OECD priemerom.
 

 

Problem Slovenska nieje vzdelavanie ucitelov. Toto fakt nepotrebujeme.
Najvcesi problem su platy a pracovne prostredie. Za ten plat ti tam velka cast perspektivnych ucitelov robit nepojde. To iste plati aj o prostredi a o ucebnych osnovach.
Zdvihnite skokovo platy ucitelom a vytvorte im dobre podmienky na pracu a vysledky pridu.

Chce to skoly zaclenit priamo pod ministerstvo. Dostat do vedenia ministerstva a skol kompetentnych ludi, dat d poriadku skoly a ich technicke vybavenie a je vybavene.
Chce to zrusit zbytocne minanie penazi na malotriedky a zaviest skolske autobusy. Zrusit nezmyselne nahananie kreditov a byrokraciu.

Bohuzial peniaze zu zaklad a bez nich to na zaciatku urcite nepojde.
 

 

Takze ty si myslis, ze neschopny ucitel, ktory teraz svoju pracu robi zle zmeni svoj pristup a zacne vzdelavat lepsie len preto, ze bude mat vyssi plat? A myslis si, ze len preto, lebo budes mat vyssi plat tak sa ti zrazu zacnu hlasit na miesto ucitelov reinkarnacie Komenskeho? Aj vyborne platene profesie sa potykaju s nedostatkom kvalitnych ludi.

Kvalitny clovek, s kvalitnym vzdelanim svoju pracu robi vzdy dobre a preto, aj ked je na zaciatku svojej kariery podhodnoteny, tak to nakoniec dotiahne k vysokemu platu. Ucitelom musi byt jasne, ze dobre ohodnoteny budu vtedy, ked svoju pracu zacnu robit lepsie.

Ak teraz ucitelom dvihnes plat, tak to bude iba znamkou pre lemplov a neschopakov, ze mozu ist do ucitelstva, mozu odvadzat mizernu pracu a napriek tomu byt dobre plateny. A do takehoto prostredia kvalitny clovek nepojde pracovat. Kvalitny clovek nechce zarabat rovnako ako jeho neschopna sudruzka kolegyna.

A ako povedal dexterlm, tak nemozno stale celu reformu skolstva marginalizovat iba na financie. Kopa veci sa da v skolstve zlepsit s minimalnym dopadom na rozpocet.
 

 

Ja nemyslim. Ja som o neschopnych uciteloch nic nepisal.
Neschopny ucitel nema, co robit v skolstve ani teraz. To, ze tam je, je problem systemu. Vyssie platy niesu 100% zarukou narastu kvality ale su jednym zo zakladov. Su zakladom toho, ze ta kvalita sa bude o skolstvo znovu zaujimat(tym padom vytesni miesto pre neschopnych).
Preco su tie tvoje miesta vyborne platene? Nie len tak za nic-pre nic ale preto, ze su dane schopnosti ziadane. Zo strany statu(nielen jeho) nieje poziadavka na kvalitu v skolstve, tak tam niesu ani vysoke platy.
Ak stat bude pozadovat kvalitu a patricne ju ohodnosti(nielen financne), tak tu kvalitu aj dostane.
Kvalitny clovek s kvalitnym vzdelanim nerobi svoju pracu vzdy dobre. Ak na to nema podmienky, tak nema sancu robit tu pracu kvalitne a tak dobre ako by mohol. O peniaze tu v prvom rade nejde.

Stat za tie vyssie platy a kvlaitne podmienky musi pozadovat aj kvalitu. Ak ju nebude pozadovat, tak samzorejme, ze tam bude mat dobre platenych neschopakov a lempy(tych uz mame dost v statnom aparate).
Kvalitny clovek nema peniaze na prvom mieste, nikde som nepovedal, ze vestci maju zarabat rovnako.
Ja reformu nezuzujem len na financie. Pisal som o peniazoch a o podmienkach ako o rovnako dolezitych zakladnych veciach. Pri tychto dvoch veciach to ale nekonci, to je fkat len zaklad a predpoklad pre kvalitne skolstvo
 
Hodnoť

zlatý šuplík

Áno, je úplne správne, že autori kladú dôraz na celoživotné vzdelávanie, že za kľúčového považujú učiteľa (Zle) a že stavajú na individuálnom prístupe k deťom (Zle), pretože každé je iné (Zle) – to je priamo revolúcia!
Bolo by skvelé, keby školy boli najneskôr za desať rokov, na ktoré dokument pamätá, naozaj slobodnejšie (Zle), pestrejšie (Zle) a viac tvorivé (Zle)...
- to kde ste zobrali, že tá reforma je dobrá? veď tam je Zle každé slovo.
 
Hodnoť

Počul som, že žiaci

potrebujú ešte viac voľnosti na hodinách... Takže teraz, ked meškajú desať minút na hodinu, počúvajú hudbu a alebo sa hrajú s mobilmi, nepíšu si poznámky a kašlú na to, čo im učiteľ vysvetľuje, majú málo slobody? Takže po reforme sa ani nezdvihnú zo sedacích vakov a učitelia im budú vynášať popolníky? Ešteže prišli na to , že technická výchova a matematika je znova dôležitá... už zasa...
 

 

V sucastnosti su hodiny vedene striktne. Presny zaciatok, koniec, 45 minut odsediet potichu a hovorit len ked dovolia. A ziaci na to reaguju protestom. Preto "maju na haku" a meskaju, pocuvaju hudbu a hraju sa na mobiloch. To nie je sloboda ale rebelia.

Ziaci potrebuju viac slobody a volnosti sa vzdelavat sposobom aky je pre nich idealny. Viac volnosti neznamena ze si budu moct zapalit na hodine.
 

Rebelovať proti

učiteľom to je také cool... Škoda, že nie je cool, aby rodičia vštepovali deťom do hláv viac zodpovednosti za svoj osud... Tí najslobodnejší a najvoľnejší na hodinách potom skončia za montážnym pásom alebo pri dokladaní tovaru a zistia, že zamestnávateľa rebélia nezaujíma. Celé to volanie po voľnosti zakrýva skutočnosť, že dnes je pre deti problém udržať koncentráciu viac ako pätnásť minút vdaka informačnej lavíne z internetu, mobilov, prezentácií atd.
 

 

Pozri, mlady rebeluju vzdy. Cim viac im das prilezitosti, tym viac rebelovat budu.

Ako chces detom vstepit zodpovednost za svoj osud inak, nez ze im das slobodu a moznost robit chyby a zodpovedat za ich nasledky? Myslis si, ze ak budes dieta drzat na kratko a budes mudrovat o tom ako ma byt zodpovedne ono zrazu bude?

Moja osobna skusenost je, ze ti, co boli na hodinach poslusni teraz koncia v statnej sprave, zatial co ti, co mali "na haku" maju dobre platene joby. Za montaznym pasom a pri dokladani tovaru koncia hlupi ludia, a ti obykle tuzbu po slobode a volnosti nemaju.

Pre deti bolo vzdy tazke udrzat koncentraciu, v ich nervovej sustave prevlada vzruch nad utlmom a vyzadovat po nich aby sedeli 45 minut bez pohnutia je trapenie. To, ze to deti zvladli v minulosti nebolo o lepsom sustredeni, ale o strachu z trestu.

Vzhladom k tomu, ze informacna lavina bude pokracovat po cely zivot tychto deti, tak je dobre, ze sa v tom naucia chodit za mlada. A rozhodne je to lepsi stav ako deprivovanie deti nedostatkom podnetov.
 
Hodnoť

 

Len taký postreh.Prevažná časť ľudí pracujúcich v školstve sú ženy. Obzvlášť na regionálnej úrovni, ale šípim, že aj na vysokých školách. Spočítajte koľko žien bolo v pracovnej skupine pripravujúcej reformu školstva. Za stolom nevidím ani jednu.
 

Zle šípiš :)

Ešte možno tak na pedagogickych fakultach, ale urcite nie na VS plosne.
 
Hodnoť

 

Toto je uz asi 3-4 papierova reforma skolstva. Napisat pekne a mudre vety dokaze kdekto. Avsak to najtazsie je reformu presadit. Na to je potrebne ziskat podporu samotnych ucitelov, verejnosti a vlady. Tato vladna garnitura na to mentalne nema. Skolstvo nie je pre nich priorita, oni su nastaveni na preferencie a ksefty. Kedysi bolo ucitelstvo spolocensky uznavane, dnes je zaznavane. V Bratislave su ucitelia ZS povazovani za chudobnych pribuznych, paradoxne su regiony kde im tie platy zavidia. Celozivotne vzdelavanie ucitelov je spravna cesta, ale na to treba vytvorit zakladne podmienky - odburat stresovu zataz ( znizit pocet deti v triedach, zaviest ucitelom asistentov, studijne volna, volno na regeneraciu ) a nastavit im motivacne ciele.
 
Hodnoť

Splníme reformu na 110%

sa hromadne zaväzujú bývalé kolektívy brigád socialistickej práce pod vedením bývalých komunistov a bývalých spolupracovníkov štb. Koncepciu rozvoja výchovy a vzdelávania v SR s horizontom na najbližších 10 – 15 rokov z mája 1999 sme práve splnili.
 
Hodnoť

odkial zacat, uz nazov uciace

slov.je komicky, akoby islo o ludoopov
zahada, ako sa vyberali odbornici
taky vtacik, rovno po prehratych
volbach na primatora, frnk a uz
reformuje skolstvo
to ze plavcan nie je medzi reformatormi
je nestastie, ved ma profesuru z technologie
vzdelavania,naco ta skromnost
vyzera to na odpisovanie z waldorfskych skol
individualny pristup a i.
navrh sabatu je bluznenie, ako chce prilakat
na studium tych najlepsich stredoskolakov na ped.fak.
ked vidia srandovne platy ucitelov a zvysovanie
ich platov prebieha a la danko, kazdy rok 6%
inak ped. fak. treba zrusit, jednak je ich privela, 7
a beru kto sa prihlasi, aby bolo koho ucit a pravdaze
ich absolventi sa zamestnavaju mimo skolstva
uplne postacia absolventi na ucit.smeroch odbornych
fakult
viac by ma zaujimalo, keby sa ps zamyslel, preco
hufy slov. stredoskolakov stud. v cechach
 


Najčítanejšie na SME Komentáre