v tom, že neľahká diskusia o homosexualite našu spoločnosť raz neminie. Prostredník sám vyjadruje pochopenie pre opatrný postoj biskupov, ktorí "s ohľadom na výbušný potenciál témy sa chcú správať zodpovedne".
Škoda, že pán Prostredník už vo svojom "slove", ako vidno, diskusiu vlastne nepotrebuje. Na dvoch miestach jasne vyjadril o homosexuálnych manželstvách a o snahe vlády zaviesť do výchovy názory o správnosti homosexuality, bisexuality a transrodovosti , ako o progresívnych. To je na teológa, ktorý určite pozná históriu, pozoruhodný názor. Mnohí by mu mohli totiž oponovať, že homosexualita nie je progresom, ale návratom späť buď k starému Rímu, k Sparte, alebo až k Sodome. Kto pozná históriu, by mal vedieť, že v tamtých spoločnostiach sa homosexualita tak rozmohla, že bola považovaná za normálnu, a mal by mať na pamäti aj to, ako tie spoločnosti dopadli.
Autor pozabudol na jednu vec, kde v základných "morálnych pravidlách", na ktorých cirkev stojí roky je spomenutá podpora spolužitia dvoch ľudí rovnakého pohlavia. Bez ohľadu na "meniace sa právne názory" rodinu vždy tvoria muž a žena a títo môžu mať deti. Keď vznikali základné cirkevné dogmy o umelom oplodnení nebolo ani chýru ani slychu a teda žena vždy "potrebovala" ku splodeniu potomstva muža.
Bez ohľadu na politické zmeny a s nimi súvisiace úlety považujem aj v dnešnej dobe vyznávané náboženstvo a sexuálnu orientáciu za "súkromnú vec" každého človeka, ktorá končí na prahu domu/bytu. Mňa ani mnoho iných ľudí, čo poznám nezaujíma sexuálna orientácia alebo príslušnosť ľudí k dotknutej náboženskej skupine a nevidím dôvod prečo by mi to mali sústavne títo ľudia pripomínať.
Dnešná cirkev prešla oproti stredoveku veľkými zmenami, nikoho neupaluje, vyobcovanie s cirkvi u nás prakticky nič neznamená a pre väčšinu veriacich je to skôr dobrovoľná forma riešenia psychohygieny. Nevidím dôvod, prečo by sa teda mala cirkev meniť dlhodobo prezentované morálne zásady. Rád by som vedel, aké podobenstvo resp. aký list a od ktorého "svätého" by na podporu spolužitia dvoch ľudí rovnakého pohlavia kňazi pri "kázni použili".
Pripadá mi to ako keby od skalných "Slovanistov žiadali, aby na rozkaz chodili povinne aspoň raz mesačne fandiť Spartaku Trnava.
...je ten chybajuci dovod...a mozno ked uz sama tie moralne zasady nervozne ignoruje, asi by o nich mala aj prestat kazat... a potom uz nie je daleko ku kacirskej myslienke, ze vlastne ani nemusi existovat...ci?
ktorá súčasne bráni aby sa spoločnosť nezrútila kadejakými experimentmi sociálneho inžinierstva do záhuby. Zober si napr, kto je najväčším nepriateľom cirkvi - boľševici. Vieme ako ich sociálny experiment dopadol.
na chvíľu sa mi zazdalo, že som znovu decko a mladý študent. Presne takýmto spôsobom nám vymývali mozog komunisti, volalo sa to boj proti tmárstvu ... Našťastie, neboli sme všetci na hlavu padnutí a mali sme aj iné zdroje faktov a vedeli sme aj rozmýšľať.
Ked napisem pravdu o cirkvach, tak je to porusenie kodexu. Klerofasizmus v SME vladne. Slovensko potrebuje odluku cirkvi od tsatu ako sol, tak ako vo Francuzsku.
Tuto vetu totiz napisal Thomas Jefferson v roku 1801. Takze ty s tvojim komunistickym syndromom si totalne vedla. Ale ved co uz mozeme cakjat od nabozenskeho fanatika, ze ano. Vsetko, co sa prieci tvojmu teokratickemu videniu sveta je pre teba komunizmus. Vobec nie! Sice benevolentna ale predsa len odluka statu od cirkvi plati vo Francuzsku od roku 1905. Uz predtym boli prijate zakony v druhej polivici 19. storocia, ktore postupne vytlacili cirkvi von z verejneho zivota. Tieto zakony ty povazujes za komunizmus. Krasne, moj mily nabozensky fanatik.
že tu máme teba, naslovovzatého inteligenta. Inteligenta, ktorý nerozumie písanému textu (kde som písal, že ten názor komunisti vynašli), ktorý si pletie inteligenciu a vzdelanosť a keď niekto nespozná citát ktorý pozná on, inteligent - hneď vie, že ten druhý inteligent nie je. Napriek tvojej patologickej nenávisti ku kresťanstvu ťa mám rád a prajem ti, aby si spoznal Boha.
Ty tvrdis ze nejaky boh - asi nejake nove zviera - existuje. Takze dokazova tarcha je na tebe. Nie je to na mne aby so ti vyvracal tvoj vymysel. Poznas tu ideu toho plechoveho hrnceka obiehajuceho okolo Slnka? Vymysliet si nejaku sprostost a potom ziadat od inych dokaz vyvratenim je klasicky argumentacny faul. Pouzivany hlavne nabozenskymi fanatikmi.
a to dvakrát: Predovšetkým, už po neviem koľkýkrát, nie si schopný čítať s porozumením. Nikde som ťa nežiadal o vyvrátenie existencie Boha. Čo je ale pre mňa dôležitejšie, mrzí ma, že sa tak málo usiluješ o pravdu. Každý, kto úprimne hľadá pravdu, dobro a lásku, nemôže nenájsť Boha, ak nenosí v sebe priveľkú pýchu. Rád by som ti to doprial.