- žiadna reforma vzdelávacieho systému sa za vlády FICO3 neudej e -skupina fachmanov predloží ku koncu septembra (nevieme ktorého roka, ak 2017, tak to už by sme sa nejaké detaily dozvedieť mohli) "Učiace sa Slovensko" - teoretický, všeobecný elaborát ako si múdre hlavy predstavujú systém vzdelávania... - "Učiace sa Slovensko", sa potom môže stať základom "Národného programu výchovy a vzdelávania"... - keď bude existovať "Národný program..." môžeme začať reformu školského systému? Kedy? V roku 2020? 2025?
A pritom je už všetko vymyslené. Stačí si nájsť úspešnú krajinu a skopírovať ako to robia...
Snáď po nich prídu aj činy. Isteže je nevyhnutné najprv zhromažďovať užitočné podnety a až na ich základe konať. Ale prečo už nielen odborná, ale aj laická verejnosť nemá možnosť sledovať úvahy, názory "naslovovzatých" odborníkov, a to väčších skupín odbornkov (monológy sú nepresvedčivé), v mediálnych diskusiách, najlepšie v rozhlase, v televízii, v ktorých rozoberajú aktálne problémy v oblasti výchovy, vzdelávania, v oblasti nášho školstva?! Také diskusie si nevyžadujú nevyhnutne prítomnosť ministra školstva, aj keď je jeho účasť na niektorej z nich dôležitá, užitočná. Ale iniciatívy by sa mali ujať samotné médiá, predovšetkým médiá verejnej služby pre občanov. Už dávno mali prebiehať diskusie odborníkov, a to osobitne odborníkov na predškolskú výchovu, potom diskusie odborníkov na 1. stupeň základného vzdelávania, na 2. stupeň tohto vzdelávania, osobitne tiež odborníkov stredných odborných škôl, odbornkov gymnázií, odborníkov na vysoké školstvo. Takéto diskusie by zaujímali aj rodičov, aj žiakov, študentov.
Odborníci by predsa mali byť natoľko odborne zdatní, aby nečakali len na pokyny a usmernenia ministra.
Verejnosť by mala vidieť, že na každom úseku výchovy a vzdelávania sú u nás takí odbornci, ktorých netrápia len ich platy (tie oprávnene), ale aj stav úrovne vzdelanosti v našich školách i podmienky práce učiteľov a žiakov v nich. A že sa vedia o odbornej problematike kompetentne vyjadrovať. Vedia poukázať na vážne problémy, poznajú východiská. (ČI...?)
Vidím za článkom viac než len obyčajné slová. Stať „Dostať sa zo závozu“ je závažná, aj rozvážna! Každé slovo – pojem má svoj hlboký význam a v krátkom článku je namieste (zmena systému a zmena procesov, vízia aj cesta, národný program, premyslené a zdôvodnené kroky, koordinácia aj spoločná realizácia). Avšak, plne súhlasím s „emazé“. Téma sa týka všetkých a permanentná a otvorená a podložená diskusia patrí do všetkých médií verejnej služby. Napríklad, prečo nemá SME, medzi svojimi rubrikami ako sú POČASIE, DOMOV, REGIÓNY, EKONOMIKA, SVET, KULTÚRA, ŠPORT atď. samostatnú rubriku VZDELÁVANIE a samostatnú rubriku VEDA A VÝSKUM?!
A čo sme sa dozvedeli z tohto článku?
-skupina fachmanov predloží ku koncu septembra (nevieme ktorého roka, ak 2017, tak to už by sme sa nejaké detaily dozvedieť mohli) "Učiace sa Slovensko" - teoretický, všeobecný elaborát ako si múdre hlavy predstavujú systém vzdelávania...
- "Učiace sa Slovensko", sa potom môže stať základom "Národného programu výchovy a vzdelávania"...
- keď bude existovať "Národný program..." môžeme začať reformu školského systému? Kedy? V roku 2020? 2025?
A pritom je už všetko vymyslené. Stačí si nájsť úspešnú krajinu a skopírovať ako to robia...