SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako vyvážame ekonomických migrantov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Pekny clanok.

Ale este vela vody pretecie dolu Dunajom a Vahom, kym prideme na to, ze moze byt uzitocne vychovat si vlastneho migranta.
 

 

Najväčšou bariérou, ktorá to nateraz nedovoľuje je skutočnosť, že terajší majitelia Slovenska by sa museli vzdať svojej mentálnej deformácie, ktorá ich drží v presvedčení, že jediným poslaním a zmyslom ich života na tomto svete je kradnúť až do nemoty. To však nedokážu ani pri najlepšej vôli, je to proste silnejšie než oni. No a tak bohužiaľ musíme peniaze, ktoré by mohli byť v tomto zmysle dobrou investíciou do budúcnosti krajiny, jednoducho oželieť. Zlodejov sa nám totiž darí dolapiť až keď sa sami ukážu pred budovou súdu, ako to dnes predviedol Pachinger. Policajti, ktorí sa už nestihli tváriť, že ho nevidia, ho okamžite mali a šiel rovno do basy.
 
Hodnoť

 

Absolútny súhlas
 
Hodnoť

 

som rád, že sa debata vracia k legálnej migrácii. Hádam už aj v redakcii pochopili, že tá nelegálna nie je prínosom.
 
Hodnoť

 

Obávam sa problém školstva a "užitočná, riadená" migrácia je mimo intelektuálneho aj strategického uvažovania súčasnej vládnej ale aj opozičnej garnitúry. Vyspelé školstvo, a výchova rozhladených, múdrych mladých ľudia nie sú zámerom Fica, Danka a spol. takíto ľudia netvoria elektorát vládnych strán. Migrácia je plachta , ktorou sa zakrývajú kauzy už viac ako 10 rokov vládnúcej strany SMER, Fico po vzore Putina sa stavia do polohy ochrancu vlastnej krajiny (Putin je záchranca Ruska pred skazeným Západom) pred migrantami pričom nepovie, že doteraz máme viac ako 50 tisíc občanov z tretích krajín (ekonomickí migranti)
 
Hodnoť

"

Slovensko zatiaľ migrantov len produkuje ...
 
Hodnoť

 

Rad privitam kazdeho migranta, ktory spravi prijimacky na strednu alebo vysoku skolu.
 
Hodnoť

 

Nie, pán Tkačenko, klúčovým problémom nie je, že nikto neprichádza, ale že počet odchádzajúcich dosiahol masových rozmerov a trend sa nemení k lepšiemu.

Nie, pán Tkačenko, nejde o nejaké jednotky špičkových ludí, Hamšíkov, vo futbalovej terminológii, ale o mnoho tisíc najlepších absolventov gymnázii každý rok. Vo futbalovej terminológii vačšina tých, ktorí v nižších vekových kategóriách ukázali schopnosť hrať prvú, druhú alebo aspoň tretiu ligu.

Nie, pán Tkačenko, kadejaké štátne dotácie na pritiahnutie pár jednotiek ludí spať v kontexte vyššie uvedeného nedávajú žiadny zmysel, preto sa im nedá rozumieť.

Nie, pán Tkačenko, lákanie detí z chudobných krajín nemože zastaviť demografické krvácanie, pretože tieto deti po skončení školy na Slovensku odídu do rovnakého Česka, ako tie slovenské
 
Hodnoť

 

Ano Slovak v Prahe to je kulturne a jazykovo vskutku skoro to iste co Armeni a Srbi v Bratislave...
 

aký je rozdiel

medzi Srbom a Slovákom? Niečo mi ušlo?
 

hm

zasadny. my, SLOVACI, sme extra trieda aj medzi elitou (vid twaroch a pod.).
 

Tak to áno

škoda len, že vo svete o nás málo vedia. naša šedosť pretrváva z čias socializmu. Len nevytrčať
 
Hodnoť

Migrácia

Pán komentátor zasa rieši dôsledky namiesto príčiny a zdá sa mi, že zasa chce aplikovať nejaké prvky sociálneho inžinierstva. Načo máme vytvárať podmienky pre príchod migrantov (i keď prioritne zo susedných kultúrne, jazykovo a sociálne blízkych krajín), keď by sme mali prioritne riešiť svojich domácich ľudí.

Kvalita vysokých škôl je v prvom rade spojená s nezmyselnými kvantitatívnymi cieľmi, ktoré si vytýčili eurobyrokrati v Bruseli a ich živelným rozmachom u nás (spolu s nezmyselnou štruktúrou odborností, kde sa najviac mrhá ekonomickými a ľudskými zdrojmi). Myslím si, že za šokializmu neboli o nič vedomostne slabšie deti ako dnes a na drvivú väčšinu činností kľudne stačila stredná škola. Myslí si autor, že napr. zdravotné sestry alebo učiteľky v MŠ bez VŠ boli snáď menej schopné a asertívne ako dnešné absolventky s VŠ titulom? 15 + 20 % vysokoškolsky vzdelaných obyvateľov je už silný prepych. Stačí, aby sa začala znova robiť selekcia a pozdvihlo na bývalú úroveň stredoškolské vzdelanie (s maturitou i bez). Kedysi maturant s maturitným vysvedčením "za šesnásť" sa hanbil toto ukázať zamestnávateľovi a dnes sa kľudne prihlási na vysokú školu. To je problém VŠ.

Riešiť populačnú krízu v Európe "vykrádaním kurínov" u susedov nie je riešenie, len predĺženie agónie a posun "čierneho Petra" niekomu ďalšiemu. Takže treba najprv asi vyvetrať stuchlinu v kabinetoch v Bruseli spolu s nezmyselnými cieľmi bez reálneho prínosu pre spoločnosť a zastaviť devalváciu hodnôt, ako je vzdelanie, rodina, národné cítenie, spolupatričnosť, ochota pomáhať a aj brániť tieto dnes možno "nemoderné" hodnoty, A toto vykonať aj na domácej pôde, potom sa možno aj časť ľudí, ktorí túto krajinu za posledných 29 rokov opustili vráti a nebudeme potrebovať žiadnych nových ekonomických migrantov.

Určite vyjde štát lacnejšie podpora mladých rodín a plánovaného rodičovstva, ako prerábanie ekonomických imigrantov na náš obraz. Alebo snáď treba, čo najskôr zničiť viac ako 2 tisícročia budovanú európsku kultúru a národnú rozmanitosť a vytvoriť "nového Homo Brusselus" bez identity, vlastného názoru, schopného uveriť každej haluzi, čo mu tzv. "západné elity" naservírujú?
 

 

SNS, nie Brusel, určuje štruktúru nášho školstva. Píšeš hlúposti
 

 

po dvoch odstavcoch som ho prestal citat... akoby brusel urcoval co a akos a ma ucit na nasich skolach... toto si rozhodnujeme sami...
 

Vysoké (a iné ) školstvo

Pokiaľ páni neviete medzi dlhodobé ciele EÚ patrí viac ako 40 % vysokoškolsky vzdelaných obyvateľov EÚ, čo je holý nezmysel z praktického hľadiska. Tomuto cieľu boli v minulosti (vraj "vedomstná ekonomika") prispôsobené aj dlhodobé stratégie vo vzdelávaní v SR (školstve) a do praxe ho zavádzali prakticky všetky strany, čo sme v SR v exekutíve mali a v tomto duchu sa množili aj VŠ ("pridružené výroby na trhovom princípe" a slobode "výberu") na základe predstáv politických predstaviteľov, väčšinou osobne zainteresovaných na týchto rýchlovýkrmniach na vzdelanie o demokracii (zlý štát predsa nebude určovať, čo ja budem študovať).

Pokiaľ sa potom plytvá z financiami na vysokoškolské odbory a špecializácie ako je "sociálna práca", masmediálna komunikácia, geografia vo verejnej správe, produkciu stoviek politológov, právnikov a študentov rôzneho manažmentu nečudujme sa, že na "potrebné špecializácie" nieto peňazí resp. aj mnohí talentovaní študenti idú cestou "električkových univerzít", aby sa počas štúdia nemuseli moc namáhať. Je zaujímavé, že ani zamestnávatelia si s týmto dlhodobým problémom nevedia rady.

Čo sa týka stredných odborných škôl (napr. zdravotných a pod. ) sa často prispôsobujú rôznym "reguláciám", čo sme museli prevziať do nášho právneho poriadku (obmedzenia dotýkajúce sa praxe "nedospelých študentov" a pod.) plus rôzne preberanie nezmyslov z iných európskych krajín (vraj kompatibilita vzdelávania).

Česi už dostali rozum a gymnazisti, čo nastúpili cca 2 roky dozadu už majú znovu povinnú matematiku ako maturitný predmet. A to nehovorím o inklúzii, ako vlajkovej lodi nezmyslov, čo k nám stále prúdi z kuloárov slniečkárov z EÚ, kto je proti je hneď nepriateľ ľudu a teda skúste napísať na dotknuté DG do Bruselu a na MŠ SR, čo si o tomto nezmysle myslíte (v lepšom prípade budete označení za spiatočníkov).
 

naši politici

dávajú peniaze aj súkromným školám (vrátane cirkevných) lebo je to biznis. a tieto školy nastavia latku tak nízko, aby mali čo najviac študentov. Takže štát ako prvé musí prestať dotovať súkromné školy. Nech si ich platia rodičia. nech dostávajú štipendiá šikovné deti. A tie čo na to nemajú môžu ísť do štátnych učňoviek.
O nárokoch a encyklopedických znalostiach vyžadovaných na základných a stredných školách škoda hovoriť. jediná diskusia o školstve sa týkala menšinového, konkrétne ma´darského jazyka a náboženstva. vtedy sa všetci rozohnia. le že de´tom chýba poriadne vzdelanie? načo. hlavne že budú vedieť desatoro a budú vedieť že treba voliť tých čo dávajú vlaky zadarmo.
 

čo má Brusel

spoločné s tým aké tu máme školy a školstvo? Núti nás Brusel otvárať nezmyselné školy v Sládkovičove, Ružomberku apod? Núti nás Brusel študovať sociálnu prácu? Núti nás Brusel rušiť učňovské školy? Núti nás Brusel otvárať nezmyselné obchodné akadémie? Núti nás Brusel podliezať latku v získavaní vedomostí?
 

 

To ze normatiivy na ziakov znizuju na slovensku kavlitu a ciele dosiahnut 40% vyskoskolske/univ vzdelanie je zrejme nadneseny s tym sa da suhlasit.

Ale vynit za to len Brusel je neadekvatne. Ide o to akym sposobom maju byt ciele dosahovane. A tak ako vela veci aj v tomto pripade si vysoke skoly na slovensku zvolili lahsiu cestu ako ziskat studentov. Miesto kvality stavili na kvantitu.

Ak by to bolo pravidlo tak aj vsetky ostatne univerzity v EU by mali byt na podobnej urovni kvality, nakolko aj oni by sa mali uchadzat len o mnozstvo studentov a nie o kvalitu.

Ciele bruseleu su casto dobre, ale to havaruje na narodnej urovni.
 

Asi tak

Keď Slovák nebude nadávať na Bratislavu tak aj Brusel je dobrý. Hlavne je nájsť vinníka z môj spackaný život.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Komentáre