...Vaša odpoveď alebo názor na takúto otázku: Židia vravia, že ak zachrániš jedného - jediného človeka, je to ako keby si zachránil celý svet. Moja otázka vychádza z jednoduchej negácie tohto tvrdenia, či skôr morálnej výzvy: Platí, že ak nezachrániš jedného - jediného človeka, je to ako keby si nezachránil celý svet? Rád sa dozviem Váš názor, pán Prostredník, a privítam aj názory diskutujúcich na túto otázku v diskusii pod týmto Vaším článkom. Čo sa týka holokaustu - nikdy nepochopím, ako môže niekto túto genocídu spochybňovať, dokonca zľahčovať alebo popierať. Veď predsa vďaka samotnej nemeckej precíznosti, dôslednosti sa nám zachovalo neskutočné množstvo nespochybniteľných dôkazov o tom, ako nemeckí nacisti a ich prisluhovači (aj slovenskí) systematicky a podľa plánov vyvražďovali židovské obyvateľstvo. Mám na mysli napríklad nemecké zoznamy, dokumentácie, ale aj dobové zákony, nariadenia, vyhlášky a podobne.
a popierat ju moze iba nevzdelany hlupak. So vzdelanim mame u nas obrovske problemy, takze o nevzdelanych hlupakov nie je nudza...
Navyse mame problem sa vyrovnat s ulohou, ktoru sme vtedy ako Hitlerova podrztaska zahrali.
Nemci si to priznali a pracuju na tom, aby si kazdy uvedomil, co sa stalo. Ked si clovek prejde ns-dokuzentrum v Mnichove, nemoze v tejto otazke ostat hlupakom..
Dietrich Bonhofer bol teológ, ktorý zomrel v koncentráku krátko pred skončením 2. svetovej vojny. Vyslovil otázku: Je veľkým tajomstvom, prečo Boh nezjavil kresťanské učenie aj iným národom. Nacisistí neriešili kresťanstvo a vzťah k blížnym, boli totiž ateistami. Holokaust bol nepredstavitelnou hrôzou, ale viniť zaň Boha je nespravodlivé. Lipneme na slobode a keď ju od Boha dostaneme a zle s ňou naložíme, na vine je Boh. A kde je človek?
teolog Prostredník by si mal pozrieť a prečítať Jánovo evanjelium 8 kapitolu:
3 Tu zákonníci a farizeji priviedli ženu pristihnutú pri cudzoložstve. Postavili ju do prostriedku 4 a povedali mu: Učiteľ, túto ženu pristihli priamo pri cudzoložstve. 5 Mojžiš nám v zákone prikázal takéto ženy ukameňovať. Čo teda povieš ty? 6 Týmito slovami ho pokúšali, aby ho mohli obžalovať. Ježiš sa však zohol a písal prstom po zemi. 7 Keď sa ho neprestávali vypytovať, vzpriamil sa a povedal im: Kto z vás je bez hriechu, nech prvý hodí do nej kameň! 8 A znova sa zohol a písal po zemi. 9 Keď to počuli, po jednom — počnúc najstaršími — odchádzali. A tak zostal sám so ženou, čo stála v prostriedku. 10 Ježiš sa vzpriamil a opýtal sa jej: Žena, kde sú? Nik ťa neodsúdil? 11 Odpovedala: Nikto, Pane!
Ježiš jej povedal: Ani ja ťa neodsudzujem. Choď a odteraz už nehreš! . Takže milosrdenstvo áno, ale nie liberalizmus, napomenutie a odmietnutie hriechu je Ježišova odpoveď
situaciu? zachranil jej zivot, dohovoril, ale nezakazoval. ona sa mihla rozhodnut, ci bude este pokusat osud a dav ju zlyncuje. a teraz si to porovnaj so zjapajucim kuffom.
Pán Prostredník, zaujímala by ma...
Židia vravia, že ak zachrániš jedného - jediného človeka, je to ako keby si zachránil celý svet. Moja otázka vychádza z jednoduchej negácie tohto tvrdenia, či skôr morálnej výzvy:
Platí, že ak nezachrániš jedného - jediného človeka, je to ako keby si nezachránil celý svet?
Rád sa dozviem Váš názor, pán Prostredník, a privítam aj názory diskutujúcich na túto otázku v diskusii pod týmto Vaším článkom.
Čo sa týka holokaustu - nikdy nepochopím, ako môže niekto túto genocídu spochybňovať, dokonca zľahčovať alebo popierať. Veď predsa vďaka samotnej nemeckej precíznosti, dôslednosti sa nám zachovalo neskutočné množstvo nespochybniteľných dôkazov o tom, ako nemeckí nacisti a ich prisluhovači (aj slovenskí) systematicky a podľa plánov vyvražďovali židovské obyvateľstvo. Mám na mysli napríklad nemecké zoznamy, dokumentácie, ale aj dobové zákony, nariadenia, vyhlášky a podobne.
Navyse mame problem sa vyrovnat s ulohou, ktoru sme vtedy ako Hitlerova podrztaska zahrali.
Nemci si to priznali a pracuju na tom, aby si kazdy uvedomil, co sa stalo. Ked si clovek prejde ns-dokuzentrum v Mnichove, nemoze v tejto otazke ostat hlupakom..