SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nevyhráva najhlúpejší vtip o Gréte (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Tiež sa mi nepáči tento typ spravodajstva, ktorý bol zrejmý napr. pri migracnej kríze, gender ideológii a teraz pri GW.
tom222
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

To už hraničí s pohŕdaním s inteligenciou čitatela. Namiesto vecnej, vyváženej a faktami podloženej debaty publikujú jednostranne zafarbené aktivistické žvásty.
 

Ved

chod na stranku NASA, tam to mas vsetko vysvetlene, jasne, cislami, ziadne emocie.

Existuje kopec ludi, ktori budu zmenu klimy popierat, aj keby si im dal suche fakty 1000x. Proste to odmietaju a hotovo.

lenze svet si nemoze dovolit cakat, kym sa tito mudrlanti uracia zacat rozmyslat. Treba daco robit. Preto je aktivizmus potrebny.
 

 

Však metóda je jednoduchá, Sadiť, sadiť, sadiť stromy a kríky všade, aj v mestách, na strechách robiť zelené vegetačné plochy, a zadržiavať vodu v krajine a v mestách, nech sa vyparuje a ochladzuje mesto.
 
Hodnoť

VÝZVA PRE REDAKCIU SME

Prosíme aby SME publikovalo vedecky dokaz, ze ludmi produkovane CO2 ma meratelny vplvy na teplotu atmosfery zeme.

Kto sa pripája k výzve nech dá lajk a koment :)
 

:):):)

Na publikovanie VEDECKÝCH DÔKAZOV sú vedecké časopisy. Mám veľmi silný dojem, že SME je ešte stále denníkom, teda obyčajnými novinami.
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

Vodu kazete, vino pijete!

Dakujem, ale radsej si precitam vase skvele inzertne rubriky o autach, mobiloch a dovolenkach ktore sa mi prijemne prevaluju v podvedomi a nutia ma si kupovat nove veci a lietat hore dole tak casto, ako mi to moja penazenka dovoli.


Ak chcete pani ,lata aby som vas bral vazne, nepodporujte bezbrehy konzum, ale prave naopak, volajte po uskromneni! Lebo takto, ked tu rozbiehate osial eko a hned vedla mate reklamy na suv, mobily ci letecke zajazdy je jasne, ze aj vam ide o peniaze az v prvom rade ;)
Ste ako tlsty knaz kazuci o striedmosti.
 

 

Nieco podobne som chcel aj ja napisat.

Skolujem hlavnou strankou a nasiel som clanok: 'Slováci budú protestovať proti zmene klímy. V ktorých mestách bude klimaštrajk?'

Vtip je v tom, ze o 2 riadky nizsie je rubrika cestovanie, kde su 3 clanky z toho 2 hovoria dost uz svojim nadpisom:

- Maurícius: Slnečná dovolenka aj v zime
- Chystáte sa na Kubu? Praktické informácie, ktoré sa vám zídu

A o 3 riadky nad clankom o klimatostrajku su zas (viac menej) reklamne clanky na auta, kde nechybaju ani SUV:

- Rolls-Royce Cullinan: Jazdili sme na najdrahšom SUV na svete
- Kamiq je drahší ako Scala. Koľko stojí v základe a v najvyššej výbave?

A to uz ani nehovorim o reklame priamo v clanku sefedaktorky, kde stoji aky si pan v prilbe pred valcom a hovori o tom kolko km ciest sa z EU fondov opravilo na Slovensku.


Cely tento eko-aktivizmus mi pride rovnako pokrytecky ako 'ekologickost' Norov, ktori sice vyrabaju elektrinu z renewable sources, ale do celeho sveta vyvazaju ropu a plyn na ktorom zbohatli, takze si tie dotacie do inych sektorov mozu prave z tohto zisku dovolit...
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

Neudivuje ma, že existujú ľudia, ktorí

klimatickú zmenu vidia, nevidia, či popierajú.
Udivujú ma ľudia, ktorí si myslia, že to môžu vyriešiť politici a rabovanie obchodov a rozbíjanie výkladov.
Ľudia, ktorí nezjedia všetko, čo si naložia na tanier a ľudia, ktorí vozia deti do školy a aj cigarety si idú kúpiť autom. Ľudia, ktorí sú presvedčení, že príroda a zem (ZEM) sa nemá obrábať a kultivovať.
 
Hodnoť

Skôr je problém klimaktérium

Nič v zlom, ale dieťa zneužívať na politický boj je aspoň taký hriech ako pedofília.
Namiesto mlátenie prázdnej slamy (a huby vážená) třeba sa sústrediť na činy.
Čo tak riešiť skutočné problemy:
1. Plytvanie s jedlom.
2. Zakázať balast v potravinách. Keď chcem si dať parky, tak aby sa dali kúpiť skutočné parky, nie iba blbá náhrada. Kým pre skutočné parky treba cestovať aj 35-40 km, je to pasé.
3. Konečne sa naučiť (ne) baliť potraviny brutálne všetko a predávať v obalo odpad.
4. Zmeniť prístup k verejnému priestranstva. Čo si myslíte, keby som chcel vysadiť 15 stromov na sídlisku, akú torturu musím absolvovať? Podarí sa mi to vôbec do roka?
5. Začať kolektívne zamýšľať.
 
Hodnoť

 

Pani, alebo slečna Balogová, dúfam, že nám všetkým pôjdete príkladom a vzdáte sa auta, bytu, nakupovania, odsťahujete sa niekam na samotu, kde budete obhospodárovať malé políčko s obilím. Potom úprimnosti vo vašom príspevku aj uverím. Lebo každý, kto dnes chce byť very cool má plnú hubu presviedčania iných o potrebe zvrátenia "klimatickej krízy", ale sám sa vlastného pohodlia odmietne vzdať. Česť vašej ultraľavičiarskej práci!
 
Hodnoť

Hlúpych vtipov je nadbytok

V SME na ne máte Cynickú obludu a to nie je jediné miesto, kde prekypujete výsmechom. Výsmech tém, ktoré hystericky promujete, je pochopiteľnou reakciou.

Osobne ma to vôbec neteší.
 
Hodnoť

Vyhráva najhlúpejší článok

o klíme.

Tomuto dávam hlas.
 
Hodnoť

 

Pani šéfredaktorka,

ste, spolu s alarmistami ako ten blázon z vtipu o pokazom autobuse, ktorý vodiča, snažiaceho sa ho opraviť, stále otravuje vetou "ja viem, čo mu je, ja viem čo mu je". Keď je vodič zúfalý, naštve sa a spýta sa blázna "dobre teda, čo mu je?" a blázon odpovedá "je pokazený".

Ja som, na rozdiel od vás študoval meteorológiu a klimatológiu a poviem vám jednu vec. Bojujete za správnu vec, ale na zlom fronte.

Bod 1. Vplyv človeka na klímu.
- klíma sa menila. Naša planéta istý čas vyzerala tak, že takmer na každom mieste bola aktívna sopka a atmosféra bola plná smogu. Žiadne stromy, voda, horúce peklo, ako z nočnej mory. A viete, čo je na tom najlepšie? Bolo to milióny rokov pred človekom. Nuž a klíma sa sama dostala do dnešného stavu. Viete koľko bolo vtedy v atmosfére CO2? A viete koľko CO? Koľko z neho vyprodukoval človek?

- Aby ste ma neoznačili za nejakého klima-skeptika, človek mení klímu. Človek mení prírodu a klíma je jej integrálnou súčasťou. No ani najuznávanejší vedci v tomto fachu nevedia presne povedať akou mierou. Zhodujú sa iba na tom, že nie na 100 %. Teda požiadavka alarmistov o úplnú elimináciu CO2 je utopická ako komunizmus. Klíma sa mení a my sme na planéte príliš krátko aby sme ju pochopili. Navyše, množstvo premenných je nekonečné.

Bod 2. Plakanie na nesprávnom hrobe.

- človek produkuje smeti, používa freóny, hnojí a spaľuje. No treba si uvedomiť, že z pohľadu Európana už horšie bolo. Predstavte si bežnú železničnú stanicu niekde k Žarnovici. A predstavte si len také hlúpe posunovanie vlakov v časoch parných lokomotív. Áno, v srdci Karpát v jednej malej bezvýznamnej staničke. Dnes je situácia iná, je tam elektrifikovaná stanica a posunovanie spôsobuje nula emisií. A nie len v Žarnovici, ale takmer na celom Slovensku, či v celej Európe. A netýka sa to len železničnej dopravy ale aj priemyslu, potravinárstva, výroby nábytku, či čohokoľvek. Objem je väčší a rastie, to je negatívum, súhlasím, ale uhlíková stopa je zlomková.

- Slovensko vyrába väčšinu elektrickej energie z čistého jadra (áno, počujem hlasy politických aktivistov) a vodnej energie. Samozrejme, netvárme sa, že vybudovanie kaskád na Váhu bolo ekologické a environmentálne. Ale stále je to tá takmer najlepšia alternatíva. Európa je to isté vo väčšom (hoci štruktúra je iná, ide mi o "čistotu").

- kde je ale kritika na Rusko. Poznanie v oblasti životného prostredia v suteréne, ťažba hlava nehlava a prítup a lá industrializmus vo svojom rozkvete, nespoľahlivé atómové elekrárne?

- kde je ale kritika na USA. Obrí ľudia s 200 kg, ktorí potrebujú vozidlá na vynesenie smetí, doba plastová, ignorácia Kyotskeho protokolu, o doprave ani nehovorím, neelektrifikovaná železničná nákladna s najväčším objemom na svete, tamojšie auto kategórie mini môže Slovák šoférovať s vodičákom sk. D.

- kde je ale kritika na Čínu? najčírejší a najzákernejší kapitalizmus, kde sú jediným cieľom peniaze peniaze a peniaze na úkor ľudských práv, životného prostredia, ostatných.

- kde je kritika na Afriku? V Nigérii ročne pribudne Slovensko s ľudmi, ktorým sme nanútili náš životný štýl a vzhľadom na chudobu zastaralými a nedokonalými technológiami a teda nemalou uhlíkovou stopou. Nie je dôležitá uhlíková stopa v absolútnom vyjadrení, ale v relatívnom. Čím menej ľudí na planéte, tým väčšiu uhlíkovú stopu si môže dovoliť jedinec. No a ak územiu s prirodzeným prírastkom Afriky dáme životný štýl Američana, Rusa alebo Číňana, tak aby Zem prežila, môžeme sa rovno vrátiť do jaskýň a medicínu nahradiť herbálnymi obkladmi.

- Prečo za všetko môže, prepáčte, biely Európan?
 

 

Ešte k tomu z krajiny, ktorá sa podiela na emisiách štatistickou odchýlkou? Mne tiež vadí všadeprítomná automobilisticky orientovaná spoločnosť, ale nie z dôvodu zmeny klímy, ale z dôvodu totálnej degradácie verejných priestorov a spoločnosti.

Bod 3 Pokrytectvo.

- Doprava je veľký znečisťovateľ. Jediným riešením je nehýbať sa. Tým sa nemyslí neísť do Ameriky, ale nevynášať smeti autom, alebo nevodiť detičky za roh ulice autom.

- Ak však potrebujem cestovať (a ľudia potrebujú), volím dopravný prostriedok, ktorý je najmenej ekologicky zaťažujúci a má najmenšiu spotrebu na jednotku vzdialenosti. A zohľadňujem pri tom, ako sa vyrobil a aké sú externality.

- Ak idem do potravín za rohom ulice, idem peši, alebo na bicykli.
- Ak idem do práce, idem na bicykli, alebo MHD.
- Ak musím ísť autom, tak cesty zhlukujem a najlepšie aj niekoho zoberiem.
- Ak sa každému podarí zredukovať využívanie auta zo 7 dní v týždni na 4, máme na svete raj.
- Ak idem ďalej, použijem prímestský autobus alebo vlak.
- Ak idem cez oceán použijem lietadlo.

Pri každom dopravnom prostriedku je najhorší čas rozbeh a brzdenie. Preto nechodím autom na vzdialenosť 1 km v zápche, lebo je to milión rozbehov a brzdení. Preto necestujem lietadlom z Bratislavy do Budapešti, pretože lietadlo ani nevzlietne a už robí približovací manéver a podiel času vysokej spotreby je 100%.

Ak chce Grétka pôsobiť seriózne, navrhne, že na konferenciu nepríde, ale zavolá videohovor, ktorý môže streamovať aj na sociálne siete. Sám by som jej tlieskal.

Alebo príde na lietadle, kde pri B777, A330 a A380 pri plnej obsadenosti má človek spotrebu 2 l na /100 km, čo je menej ako keby tam išla autom. Okej, po ceste si dá nejaký nápoj a jedlo z plastu, stále je to však norma, ktorú keby dodržal každý, je nám na svete žiť.

Nie, ona ide na jachte dva týždne. Ako skladovala jedlo? Koľko ho zbytočne spotrebovala? To bolo 14 raňajok, večier a obedov. Ako sa dostane naspäť. Keby každý cestujúci do Ameriky chcel jachtu z uhlíkových vlákien na ktorej pôjde s 2 ďalšími ľudmi, bolo by to udržateľné? Ako by sa zmenil index spotrebiteľských cien, keby takto začala fungovať ekonomika?

Bod 3 čo je cieľ?

Jediné, v čom sa zhodli alarmisti so mnou je to, že klimatická zmena sa deje. Čo je ale ich cieľom tlačenia na pílu neviem.

Napadajú ma dve veci:
- nové dane,
- nové produkty (elektrovozidlá),
- ďalší argument pre povolenie migrácie z Afriky (citové vydieranie vojnami nezabralo, tak ideme ľutovať, kvôli klíme).

Čiže zase riešenie dôsledkov namiesto príčin.
 

...

Vysadit bilion stromov moze stat asi bilion euro. Zle pocitam jedno euro na strom?

Tak sa nediv, ze neikto zacitil hrbu prachov. A kludne nas aj vsetkych ostatnych vyhubia, len aby sa k tym prachom dostali. Preto zaskodnicky palia lesy po celom svete.

Zial, oni nie su inteligentni. Oni su len zli.
 

K Vášmu záveru

Som ekonóm, takže:
1. Svetová ekonomika je v exkrementoch. Súkromné a verejné zadĺženie činí 381% svetového HDP.
Toto zadĺženie nie je možné splatiť, je možné len "prerolovávať" ho novými úvermi. Keďže treba splatiť úver aj úroky (a niečo by mohlo zostať aj na novú spotrebu), treba si požičať opäť viac. Tento rozdiel je akože "krytý" rastom HDP.
2. Rast HDP je však podľa všetkých dostupných štúdií závislý najviac na úveroch - zvyšovanie spotreby, investícií, či vládnych výdajov je závislé na úverovaní. Štvrtá zložka HDP krajín - export- vo veľkej miere závisí od úverovania v importujúcich krajinách.
3. Laicky zjednodušené - celý svet v poslednej dobe žije a rastie len na dlh. Ďalšie požičiavanie je už však veľmi rizikové. Deje sa už asi len preto, lebo prerušenie cyklu: úver-rast-úver-rast... by viedlo s veľkou určitosťou ku kríze, voči ktorej bol rok 1929 len selankou. Proste sa len ďalej podáva Čierny Peter (v mojej generácii sme ešte tú kartovú hru hrali).
4. Vývoj po roku 2008 ukázal, že ani superlacné peniaze (QE a záporné úrokové sadzby) nedokázali vytiahnuť ekonomiky na úroveň pred krízou. Zúfalci preto začínajú hovoriť o helicopter money - peniazoch zadarmo. Takže prerolovávanie úverov je ohrozené naďalej.
5. Bola by tu však jedna cesta, ako dosiahnuť ďalšie kolo rastu. Ak by sme ho vedeli vynútiť zákonom. "Prinútiť" korporácie a banky k prestavbe ekonomiky na nízkouhlíkovú a súčasne zákonom prinútiť (tentoraz bez úvodzoviek) občanov ku spotrebe ich tovarov a služieb. Prvé lastovičky sú zákazy dieselov a u nás napríklad kolaudácia iba energeticky pasívneho domu po roku 2021 (predraženie o 15 -30.000€). Ale predpokladám aj zavedenie nových ekologických daní.

Záver (cieľ tlačenia na pílu):
Prestavbu ekonomiky na nízkouhlíkovú v konečnom dôsledku zaplatí občan/spotrebiteľ/daňovník. Sám od seba by s tým nesúhlasil a politikov s takýmito nápadmi by hnal kade ľahšie. Preto ho treba uviesť do stavu paniky, keď takéto opatrenia bude považovať on sám za nevyhnutné (ako analógiu by som uviedol zvýšenie monitorovania obyvateľsva po udalostiach 11/09/2001) a vôbec najlepšie, ak ich bude žiadať sám.
 

Tak tieto dva príspevky dať do učebníc.

Teda váš a ten, na ktorý reagujete.

Netreba žiadnych klimatických vedcov.

A ešte dodám, že je jedna cesta - globálnym vojenským konfliktom.
Jednoducho taký menší reset...
 
Hodnoť

Prepacte, ale za tu Gretu si mozete sami

Eto vase delo.

btw: cela tato klima agenda na vasom portale uz hranici s hysteriou a sirenim poplasnych sprav. Co je zalovatelne a trestane.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Komentáre