SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

S Filiálkou sa vraciame do predminulého storočia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Darmo nariekate

Úplne zbytočné nariekanie. Oni majú problém dostavať diaľnicu západ-východ a nie nejakú prťavú stanicu v BA. O Rázsochách, ktoré mali byť hotové ešte v 90 rokoch, ani nehovorím. A to je rádovo oveľa nižšia investícia.
 

Odkiaľ je autor?

Fialka a Hlavná sú od seba 15 minút pešo, alebo 4 minúty MHD aj s kufrom.
Ak je autor nejaký nazvime to mimo Bratislavy a šiel taxíkom túto trasu za 59€ hodinu chyba bude v jeho analytických schopnosti ach
 

 

Jasne, lebo to je uzasne pohodlne absolvovat 15 minut peso s kuframi, alebo zhanat taxik (co budu v tom momente robit vsetci, takze taxikov dostatok nebude, aj keby bol ochotny zaplatit tych 59 Eur), alebo si kupovat listok na MHD a vtrepat sa do busu a po par zastavkach zase von. A uplne uzasne to bude, ked bude snezit, prsat, fukat vietor alebo meskat vlak s prijazdom po polnoci. Uplne super. Uz chyba len povedat, ze kto to nezvladne, nech necestuje, ze?
.
A Ty si uz niekedy cestoval?
 

Chodím 2 x týždenne tadiaľ peso na hl.S

Autobusom je to 4 minúty
Peso 15
V nedeľu hore v piatok dole
Porovnávať to s viednou je mierne povedané hlúpe
V intenciách Viedne by som povedal že tieto stanice sú vedľa seba.
Autor je extrémne neskúsený čistý teoretik.
Týždenne prejdem 700km vlakom a 50km pešo
Ešte nejaké otázky?
 

najmudrejsi duro

Je lehsie cestovat, ak mas jednu (slovom jednu) stanicu, alebo styri?
Vyznas sa lepsie v spojoch ked mas jednu alebo styri stanice?
Pre navstevnika v BA, nehovoriaceho po slovensky je lepsie, ked vie, ze existuje jedna stanica alebo styri?
Funguje to lepsie vo Viedni alebo u nas?
Otazok by bolo...
 

 

ty chces diskutovat na temu clanku? alebo len tak
tema bola ze fialka je strasna vec
ja nehovorim ze je strasna alebo je dobra
ja hovorim ze argumenty su postavene na absolutnom nepoznani realii
proste filialka od hl. stanice je tak blizko ze porovnavat to s viednou je proste fail este k tomu turistovi:
Na novej stanici - autobusovej - su presne smerovniky ako sa kam kto dostane
NApisat smer Filialka - elektricka 3,4,5 X trolejbus 5,6,7 autobus X,YZ cas jazdy 4 minuty cena 70 centov
straaasne zlozite
 

 

ja si este pamatam z 2002 ked som cestoval do Mainzu vlakom a siel som zo Sudbahnhof na Westbahnhof vo Viedni peso, ale mal som nove topanky, ktore zacali kusat, tak som zisiel na elektricku a chcel som si kupit listok a vtedy tam mali automaty co mali tak sto tlacidiel s roznymi farbami, x roznych zon a hlavne vsetko po nemecky. a som sa zavesil za ludi s kuframi, ze idu asi na rovnaku stanicu, ale sli opacnym smerom, tak som dosiel zase na Sudbahnhof, a tam som uz len presiel na zastavku v opacnom smere, ale siel som na cierno a vystupil som tesne pred revizorom, ktory kontroloval hlucik vedla mna, a na nastupiste som dosiel tak, ze rovno do vlaku a do 10 minut sa vlak pohol. cize u nas to nebude inaksie, ked mesto nepoznas, moze to byt aj jednu minutu za rohom a da to zabrat. najjednoduchsie je mat jednu stanicu, oznacene nastupistia a na tabuli odchod kedy kam z ktoreho nastupista. a nie ze prejdite si na inu stanicu a starajte sa o seba a ty si frajer, lebo tyzdenne prejdes 700 km a vsetko to poznas. ja to nepoznam ani nechcem, ja si kupim listok do Mainzu a nic viac ma nezaujima, preco by som mal byt expert na elektrickovu situaciu v kazdom debilnom meste kde musim prestupit.
 

 

Presne tak... a grafikon, ako to byva u nas obvykle, urcite nebude pocitat s tym, ze sa ludia musia aj presunut "len xx minut" peso s celou batozinou. Nehovoriac, ze v pripade meskajuceho vlaku sa potom pripoj nebude dat ani stihnut. Nehapem, ako moze niekto namiesto integracie dopravy do jedneho prestupneho uzla obhajovat behanie medzi stanicami s kuframi.
 

 

Ano, mam otazky. Vies si takto predstavit aj svojich rodicov ci starych rodicov v dochodkovom veku, alebo nejakych pribuznych z dediny, ze im treba prestupit z vlaku na vlak, maju na to kludne nech aj hodinu, v jednej ruke taska a v druhej kabelka/dazdnik/palicka? Fakt by si nemal ani trochu obavy, ze to zvladnu? Vies si predstavit, ze niekto moze mat problem zorientovat sa, aj ked stanica bude len jedna a uz len fakt, ze treba najst spravne nastupiste a kolaj prenho moze byt celodenny stres? Nie kazdy je mlady miestny frajer, ktory da 10 kilakov denne peso a pozna mesto ako svoju dlan.
.
Alebo inak. Dal by si v pohode aj z Hlavnej na Alpinku?
 

 

este raz a pomaly
ak babka povedzme 85 rocna dokaze vyjst po schodoch dole a hore co je realita bratislavskej hl. stanice
tak trolejbus bude ten najmensi problem
este raz a pomaly 2
filialka je naozaj blizko stanice
to nie je Sudbahnhof na Westbahnhof kde to pesi trva hodinu
to je hl stanica trnavske myto 20 minut po jednom hlavnom tahu v bratislave
zdroj google maps
teda 3 x blizsie
 

 

Kludne to daj aj po slabikach, len mi este povedz ci das aj z hlavnej na Alpinku.
 

 

To je kde?
 

 

No vidis, toto som chcel pocut :-) Presne takto sa budu pytat aj ti cestujuci, ze kde dopekla je ta Fili...co?
.
Hej, prepac, bol to trochu chytak, lebo som nespecifikoval, ci z Hlavnej ulice alebo Hlavnej stanice. Ale z oboch je to v pohode, lebo do Cermela to peso das za trochu vyse polhodiny, busom za 20 minut, sharebikom za 15 a shareautom asi za 5 az 7. A z Cermela - to kazde decko v okoli 100 kilometrov vie - ide na Alpinku detska zeleznica :-) A niektori dokonca vedia, ze sporadicky tam z Mieru zachadza aj strnastka autobus.
.
Hej, u nas v Kosiciach to kazde male decko vie a zvladne :-)
 

 

to je sialene tato konstrukcia
Ak to budu dva naozaj uzly tak je absolutne jednoduche a financne skoro bez akýchkolvek nakladov robit specialny trolejbus kazdych 5 minut
BA HL. ST - BA AUT.ST. - BA FILIALKA
mohol by chodit aj kazdych 5 minut cesta by trvala odhadom 5-5-10 minut
Ak clovek nepozna realie Bratislavy naozaj tazko moze argumentovat
Filialka je v prakticky napriek nazvu v centre a je blizsie ako autobusova stanica
Takze opakujem autor nevie argumentovat lebo si vybral ako argument uplnu blbost
 

 

Pozri, ak zariadia speci trolejbus, alebo speci vlak, ktory bude kyvadlovo premavat medzi stanicami, alebo hoc aj automaticky bezobsluzny vagon ako na letiskach tak fajn, to je dobre riesenie, nemusis kupovat listok a zistovat, ci sa nieco od poslednej navstevy mesta v MHD nezmenilo a ci niekde robia, alebo nerobia rekonstrukciu.
.
Potom je ale otazka, na keru onu to komplikovat so zvlastnou stanicou a preco to nenechat tak, ako doteraz, na jednej a tej istej stanici. A o to autorovi clanku slo.
.
Ale nevadi, ak stale trvas na tom, ze take prestupovanie je malickost, a ze rozdelenie stanic na dve nekomplikuje zivot, tak zbytocne budeme diskutovat dalej.
 

 

1. ja na nicom netrvam
2. nemam nazor na filialku
3. konstatujem a snazim sa dokazat ze zdialenost ako argument je proste chybny nakolko ... ako som vsetko vyssie uviedol
4. filialka sa blbo vola, lebo evokuje ze je daleko, ale nie je, je blizsie ako autobusova stanica (hlavna) nivy, ktore s hlavnou stanicou proste tvoria tak isto dopravny uzol
5. kazdopadne dakujem za diskusiu
:)
 

 

OK, pekny den!
 
Hodnoť

je to aj intelektuálny problém

Mňa fascinuje, že niektorí, inak rozumní, ľudia v diskusiách po dvoch slovách strácajú schopnosť racionálneho uvažovania: metro a/alebo Filiálka , a sú schopní tieto ekonomické nezmysly brániť na život a smrť.
 
Hodnoť

 

Praha ma kolko vlakovych stanic?

z trnavskeho myta su to na hlavnu stanicu 3 zastavky a priamo na stanicu alebo na 3 minutovu chodzu odtial ide prakticky vsetko.

tym sa nezastavam filialky, nemam na to nazor, ale treba argumentovat zmysluplne.
 

 

Praha ma tiez jednu hlavnu stanicu kde zastavuje vacsina vlakov. Masarycka sa pouziva len pre tie ktore sa na hlavak uz nezmestia.

Samozrejme ze v meste su aj ine stanice, rovnako ako su vo Viedni a Bratislave. Nikto nenavrhuje aby sa ostatne stanice rusili. Podstatne ale je ze existuje jeden uzol kde sa da medzi vlakmi prestupit namiesto uplne nezmyselneho rozbijania dopravy do roznych kutov mesta.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Komentáre