Podľa tradovanej legendy stratég James Carville v roku 1992 v centrále volebného štábu Billa Clintona zavesil ceduľu, na ktorej sa na prvom mieste skvel odkaz „zmena alebo viac toho istého“. Znie to banálne, ale politickým inžinierom to malo pripomínať fundamentálnu ponuku, ktorej voliči čelia.
V podstate pred rovnakou voľbou stoja v dôležitých chvíľach aj politici. V tomto prípade koaličná partia, ktorá vie, že priebežné hodnotenie, ktoré od voličov nosia anketári AKO, Focusu a najčerstvejšie NMS, nie je práve lichotivé. Presnejšie povedané, je to (pre nich) niečo medzi poruchou a haváriou.

Za rok skonzumovali „víťaznú dividendu“ (vláda takmer vždy nastupuje s vyššou dôverou, než by vyplývalo z volebného zisku), všetky tri koaličné strany majú nižšiu podporu ako vo voľbách, sú v permanentnom konflikte, voliči už hovoria, že toto si nepýtali, a to ešte ani nepocítili prvé konsolidačné kolo.
Čo by sa už len mohlo pokaziť?