Predsudok, že za všetko, čo je tu zlé, môžu politici, je síce široko uznávaný, ale hlboko nepravdivý.
Lenže toto zlo by som pripísal politikom
Ak na ministerstve školstva sedia takí ako Mikolaj, Čaplovič, ak akreditačné komisie nefungujú, tak sa zbastardí každá dobrá myšlienka.Nie nepôsobí - sorry, nesúhlasím.
Je jedno, či je to robotník na stavbe, cestár, remeselník, úradník, vedec alebo učiteľ. Ak zadáš úlohu a neskontroluješ ako je vykonaná raz, dvakrát, trikrát, ... nikdy, ak rovnako zarobí ten čo robí poctivo ako ten, ktorý na všetko kašle, tak to skončí presne tak ako naše tituly. Tam, kde chýba motivácia a kontrola nespoliehaj sa na profesionálnu česť - skôr, alebo neskôr 90% ľudí na ňu rezignuje. Je to o systéme, nie iba o konkrétnych ľuďoch.Konrétne
Pán Leško, prečo tak nekonkrétne, akéže dotknuté univerzity, pokiaľ viem, šlo o Katolícku univerzitu v Ružomberku a Univerzitu Mateja Bela v Banskej Bystrici. Nikoho asi neprekvapí, že ich slabú úroveň potvrdila pred pár dňami Akreditačná komisia (ale oni za rok dokážu zázrak, pravdaže). Samobičovanie - v zmysle všetky VŠ sú zlé a okrem iného aj preto, lebo ako na bežiacom páse habilitujú poľských pseudoakademikov - debatu o kvalite a nekvalite slovenských VŠ neposúva dopredu.ml by sa mohol rozhliadnut po sirsom
chotari,kym v byvalom ostbloku sa tituly rozdavaju dozivotne uspesni-e su byvali-e vedecki komunisti dnes politologovia, tak vo vyspelych krajinach sa viazu na pracovne miesto kde sa na konkurze presadia najschopnejsi - staci kuk a odpisat od francuzov a vyriesi sa aj uvedeny trapny problem, tiez uradnici na ms si usetria narocnu pracu so zmenou onnej skvelej dohodyViem,
čo chce Leško povedať, ale faktom ostáva, že základné maslo na hlave majú politici. Dôvod je jednoduchý - oni nastavili kritériá odmeňovania vysokých škôl. Zásadný je počet ABSOLVENTOV, potom je jasné, že je v záujme vysokých škôl, aby tituly získali aj foxteriéri. To sa nemôže po čase neprejaviť absolútnou degradáciou kvality štúdia a následne aj habilitačných a iných konaní. Je verejným tajomstvom, že dnešné dizertačné práce by kedysi ťažko prešli ako diplomovky. Málokto vie, že ak skúšajúci študenta nepustí cez skúšku, ako repetenta ho o rok učí zadarmo, resp. si dotyčný platí zlomok toho, čo za neho inak platí štát. Výsledok - skúšky sa dávajú zadarmo. Slovenské vysoké školstvo je na kolenách z dôvodov dávno známych - kvalita rozriedená v kvantite. Plus hlboká nekompetentnosť štátnych úradníkov - politických nominantov.Minulosť - súčasnosť
v oblasti vzdelávania. Zaujímavé, že toto porovnávanie vyznieva u autora v prospech vzdelávania v minulosti ( " dnešné dizertačné práce by kedysi ťažko prešli ako diplomovky"). Tento názor potvrdzujú i z okruhu mojich príbuzných a známych i kriticky zameraní mladí ľudia, ktorí síce konštatujú, že súčasná mladá generácia ovláda oproti staršej cudzie jazyky a moderné počítačové technológie, ale v oblasti všeobecných poznatkov ( a, bohužiaľ, veľmi často v tom-ktorom odbore ) vedú zástupcovia staršej generácie. Musím tu uviesť dokonca i taký názor, na ktorom sa zhodujú mladí i starší (zdôrazňujem, aspoň z okruhu mojich známych ), že sa možno úspešne staviť ( ak by to bolo možné overiť ), že čím viac pravopisných a štylistických chýb v diskusnom príspevku, tým väčšia istota, že ide o absolventa ponovembrového školstva. ( Všetka česť výnimkám. )Upresňujem:
" u autora" -"... u autora diskusného príspevku (Filip 27 )...prave pre ich kvalitu
Tu silno prosperuju montazne dielne automobiliek z celeho sveta. Na to nemuseli prist ani Poliaci. Ci maju alebo nemaju akreditaciu ich absolventi si len s velkymi problemami najdu stabilne pracovne miesto. Su toho plne priklady ako sedia za pokladnami nakupnych retazcov.Treba viac diskutovať
o problémoch nášho školstva, a to vo všetkých stupňoch vzdelávania. Internetové diskusie nestačia. Tie by len mali byť súčasťou seriózne organizovaných diskusných cyklov - a to za účasti serióznych odborníkov pestrej generačnej zostavy ( žiadne " jednogeneračné", "jednonázorové" zoskupenia) - vo verejnoprávnej televízii. Jeden z našich známych týždenníkov uverejnil výber z pamätných výrokov našich politikov. Jedným z nich je i vyjadrenie sa bývalého ministra školstva D. Čaploviča o nemožnosti zavedenia fínskeho modelu školstva u nás: "...tam sa nekradne, nekupčí a peniaze skutočne z veľkej časti idú do oblasti verejného záujmu." Čo je u nás väčším problémom v oblasti vzdelávania? Nedostatok financií v školstve? Nedostatok hodnotných odborníkov, schopných poskytovať solídne vedomosti? Nesystémovosť? Priveľa vysokých škôl? Alebo ...? Potrebujeme to zisťovať, potrebujeme sledovať skutočný ( nielen predvolebný, politicky motivovaný ) záujem riešiť aktuálne úlohy, aktuálne problémy nášho školstva.