Nákupné strediská stiahnu ľudí a zákazníkov z ulíc ako vákuum. Podoba mesta je depresívna, bez ľudí a akcií; práve tieto dve veci robia verejný priestor zaujímavým.
Nebude to tym
Ze mlada populacia je sami hipster .a co je na tom??
je to jednoduche, dopyt a ponuka..Ale ved elektricky funguju
velmi dobre . Len nie je to metro .. Napr. Ked sa mala elektricka predlzit na letisko starosta Ruzinova a cele sdku protestovalo , vtedy boli vsetci pisalkovia ticho .vyplakavacky
aby ludia isli do centra a citili sa tam aj pohodlne, musi sa tam dat kde pohodlne zaparkovat bez zbytocnych poplatkov, presuny v centre musia byt pohodlne, nesmie to tam byt predrazene nakupne centra mnohi vyuzivaju na to aby si tam na 3 hodky zadara odparkovali auto ak je centrum mesta ubohe, predrazene, MHD odporne, tak sa ani necudujem ze sa dari obchodnym centram niektori ludia by radi vsetko regulovaliRE:
Paci sa mi ako tu vyplakavaju ludia co nespravia bez auta ani krok :) Vety ako ' Ba ma totalne nefunkcnu MHD' su zrejme od niekoho, kto naposledy pouzil tento sposob dopravy v hre Mafia. Je to cele otazka dopytu a ponuky, avsak nielen z financneho hladiska (vacsina nakupnych centier v/pri centrach vacsich miest sa samozrejme bez problemov zaplati), ale aj po kvalitnom zivotnom prostredi od obcanov smerom k politikom - tento dopyt na SK nebol nikdy silny, priemerny Slovak je nenarocne stvorenie, ktoremu staci Billa, H&M, Cinemax, butik a sterilna kaviaren. Akych obyvatelov mame, take mesta si zasluzime, preto aj slovenske mesta dopadaju tak ako dopadaju v porovnani s vyspelensimi krajinami; nie je to len otazka penazi.Bez auta ani krok
Netreba zabúdať že žijeme v inej dobe ako pred 30 rokmi, vtedy bolo normálne keď sa napríklad potraviny nakupovali každý deň a tak stačila jedna taška na to aby si človek odniesol to čo na ten deň potreboval. Toto by hádam nikto z nás nechcel pretože sme sa naučili robiť raz za týždeň či iné časové obdobie veľký nákup a na to vznikli nákupné strediska a čo je podstatné s možnosťou parkovania a dokonca dopravy nákupu až k autu. Nie je to len náš výmysel , takto to funguje vo väčšine moderného sveta .To že nám sa vyprázdňujú centrá nie je o tom že by niekomu chýbala možnosť ísť si kúpiť práčku,televízor , hrnce či iné domáce potreby v centre mesta a potom ho niekde na fúriku dopraviť na vzdialené parkovisko, je to o tom že my sme sa tomuto prirodzenému vývoju neprispôsobili , teda väčšinou , a v centrách máte problém nájsť to čo tam patrí , nie sú to len zariadenia gastronomických služieb ,ale tak ako je to inde normálne aj obchody s exkluzívnym tovarom všetkého druhu proste niečo čo človeka láka nielen k nákupu ale zároveň aj posedeniu pri dobrej káve ,dobrom obede , zúčastniť sa nejakých kultúrnych podujatí a podobne a to je to čo v centrách mnohých miest chýba a spôsobuje prázdne námestia či ulice.Nie je to len tým že Slovák je nenáročný ,nenáročný je možno z iných dôvodov, ale jednoducho mu centrá toho veľa neponúkajú aby ho k návšteve prilákali. Našinec ,myslím teraz Košice, už hlavnú ulicu a pamiatky videl veľakrát a tak toto pre neho je už samozrejmosťou ,aby šiel do centra musí ho tam niečo prilákať ,našťastie u nás sa už čo to nájde ,ale tiež je ešte čo doháňať.Tento blbec to vymyslel
pricom hovori ze sa to da aj bez metra .. http://plus.sme.sk/c/20134034/... Ja by som ho posadil do plneho trolejbusu z tej stvrte kde je pentagon alebo tralagat sa elektrickov z dubravky a to nehovorim o dobrodruznej ceste autobusom z DNV ..napr.zooptimalizovat cestovanie z DNV ?
Ako sa da zooptimalizovat cestovanie z DNV ? A co to ten ***** tara o nadvezovani spojov. Ako moze niekto garantovat nadvazovanie spojov ked napr krizovatky nikto nesynchronizuje s. A jednoducho ta cesta je dlha a pomala a rychlejsia inym sposobom ako metrom nebude ... Aj ked budu spoje nadvazovat podla sudruha blbca...RE:
Ja nvm, zasa je jasne ze SK je jeden z chudobnejsich statov a preto ten dopyt po sluzbach typu "zariadenia gastronomických služieb ,ale tak ako je to inde normálne aj obchody s exkluzívnym tovarom všetkého druhu proste niečo čo človeka láka nielen k nákupu ale zároveň aj posedeniu pri dobrej káve ,dobrom obede , zúčastniť sa nejakých kultúrnych podujatí a podobne" nie je taky silny ako inde. Ale napr. v BA, kde zijem, a kde sa neda povedat, zeby kupna sila bola nizka, vsetky tieto veci existuju. Samozrejme nie sme Berlin, ci Londyn, tu nenarazis pocas poobednej prechadzky na 5 streetartovych workshopov, 3 expozicie, 20 poulicnych umelcov a 2 restauracie s Michelinskou hviezdou, ale dovolim si tvrdit ze (specialne pocas sirsej letnej sezony) tu je co robit. Niekedy treba trochu hladat a asi nikdy tu nebude taky ruch ako napr. vo vyssie spominanom Berline, predsa len sme niekolkonasobne mensi a chodi sem niekolkokrat menej turistov.Nuz a potom su zase depresivne nakupne
centra ... Centrum Bratislavy je tak malicke, ze 400 tisic ludi sa tam nezmesti ... Obchodna ulica ta je na smiech. A napr v TT je to tak . Nuz ale aj hlavne kvoli tomu ze odtial umyselne vytlacili diskoteky "lebo tam byvaju ludia" a chceli klud ...Čo bude ďalej
V USA medzitým vyplakávajú že predaj cez internet ničí kamenné obchody. Môžete žíť na samote, pracovať cez internet a dostať tovar poštou. Existenciálna hrozba nielen pre centrum ale pre celý koncept mesta. Čo bude vaše riešenie? Zákaz nákupov internet alebo jedál z donášky len aby ľudia boli nútení ísť do centra? Absurdné.Centra miest su pre turistov
A predajcov suvenirovSudruh novinar chce nemozne
1. bez metra chce dostat ludi do centra ktori maju MHD plne zuby za cely tyzden... 2. MHD sa neda nic s nou pohnut lebo treba s kazdym starostom stvrti osobitne a nikdy sa nedohodnu a tak sa krcovite udrziava status qou. 3. Hajzliky nebudu az na jednu vynimku v centre asi nikdy . 4.Metro sudruch rektor nechce , by to vyriesilo aspon trochu , udajne maju byt dalsie pruhy pre autobusy ale tych sa par postavilo a dalsie sa nestavaju .. Elektricky sa kupili co je super ale prestavba trate nie je vobec ziadna sice sa opravila ale zase je to len o udrzani status qou ...Pride nejaky americky hochstapler
pricom v USA mesta ani nemaju centra ... 1.Ja by som sa rad opytal ktore ze mesto to ma plne centrum a nema METRO ? 2.Niekolko krat som bol v centre BA a nic prazdne som nevidel .Naivná predstava
Autor pozná iné mestá z turistických návštev? Centrum Prahy je možno živé, ale slúži len turistom, nie miestnym obyvateľom. Tí chodia nakupovať práve do tých nákupných centier, ktoré autor kritizuje. Domáci sa centru vyhýbajú (keď už pre nič iné, tak pre turisticky nastavené ceny). Stačí sa Na příkopě započúvať, či tam vôbec počujete češtinu.Nákupné centrá,parkoviská, zeleň
Tieto tri témy úzko súvisia a majú byť samozrejmou súčasťou diskusií o oživovaní činnosti malých obchodíkov v centrách miest, o zriaďovaní rozsiahlych nákupných centier, o tom, či také obchodno-konzumné komplexy patria do centier či na okraj miest. Diskutéri väčšinou zdôrazňujú požiadavku zaparkovania áut v rámci ciest za nákupmi. Toto je tiež veľmi zásadná otázka. Kde treba zriaďovať parkoviská? V centrách miest či mimo centier? A na mieste sú tu i porovnávania s cudzinou. Zdôrazňujem úlohu včasných diskusií, diskusií odborníkov sledovaných laickou verejnosťou a i za účasti, pripomienok laickej verejnosti. lebo u nás sa rozprúdia diskusie vždy v čase, ktorému hovoríme "s krížom po funuse". Nielen Bratislavčania, ale obyvatelia väčšiny miest na Slovensku môžu potvrdiť, že sa u nás zaužívala takáto prax. V tesnej blízkosti bytových domov sa pásy zelene, tie jediné možnosti zabezpečovania ako-tak kultivovaného životného prostredia pre obyvateľov domov, likvidujú a nahrádzajú ich staveniská nákupných centier - komplexov obchodov - i s parkoviskami v ich tesnej blízkosti. Deje sa tak bez včasných upozornení občanov, bez diskusií kompetentných s občanmi, aby sa stavebné aktivity stihli rozbehnúť. ( Potom, sa už, vážený občan, môžeš sťažovať " leda tak "na lampárni"!presne tak
obchodne centra doslova vysavaju zivot z centier miest. Vid Obchodna, volakedy vychytena ulica v BA, teraz je to zmeska kebabarni a pochybnych zlatnictiev. A uplny extrem su mensie slovenske mesta, tam doslova v centre skapal pes. Bohuzial obchodne centra maju silne tromfy na svojej strane - moznost zaparkovat a vsekto pod strechou (co je velke plus v nasom nestalom pocasi, a v zime sa nikomu nechce chodit v kabatoch z obchodu von, z obchodu von atd). Centra by mohli bodovat podnikmi, sedenim vonku, atmosferou, turistami, atd - ale opat, kvoli nasemu podnebiu, je to realne len v lete. Kazdopadne Bratislava ma prilis velky pocet obchodnych centier - napr jeden z dvojice Polus - Central nema ziadnu logiku, plus obchodne centrum bude aj medzi nimi v narodnom stadione, Shopping palace je nezmysel - na vychodnej strane staci oblast okolo Ikei, otazna je Eurovea - sice idealne spojena s promenadou a pekne to zije, ale zvysok roka je to len opacha, co tam nema co robit, a pre centralnu cast by stacil jeden z dvojice Polus / Central. Najma ked v kazdom centre su tie iste obchody. Ostatne centra plus minus maju zmysel - Bory pre zahorakov a zapadnu cast, Avion pre vychodnu cast, Aupark pre Petrzalku, jeden z trojice Polus-Central-Eurovea pre centralnu cast.parky a fobia z novych MHD zastavok
Rozdiel medzi BA a inymi velkomestami nie je metro ale nedostatok slobodnych hipsterov bez aut, ktori by historicke centrum udrzali pri zivote aj niecim inym ako navstevou barov a restauracii. Rodiny s detmi totiz zmizli s poslednou zelenou a strednovrstvych hipsterov mame zatial malo. Chyba v uzemnom planovani bola tiez v tom, ze sa postavilo vela biznis centier na miestach, kde je zle spojenie MHD ako napriklad na letisku a nic sa potom v trasovani MHD nezmenilo. Uz len taky obycajny pesi prechod ponad zeleznicnu trat pri Vrakunskej, ktory by prepojil tuto zonu s inymi castami mesta by niektorym "bodol".Názor odborníka /vraj /
Ja by som to nevidel tak čierno. Je to jednoducho len určitá životná etapa rozvoja miest. Obchodné centrá na okrajoch miest v súčasnosti už nie je taký veľký biznis, ako očakávali developeri. Plánované auparky v Trenčíne a v Ružomberku sa nakoniec stavať nebudú, pretože investor nemá istotu, že takéto obchodné centrum zaberie. A to aj napriek tomu, že obidva projekty sú navrhnuté v centre mesta. Prvá etapa privatizácie stanovilo súkromné vlastníctvo domov. Ich veľkosť hustota podlažnosť a pod. určovala potenciálnu rentu domu. Tzv. Schop street factor udáva dĺžku pešej zóny v centre mesta. Tento factor môže mať rôzne dĺžky. V Ružomberku je dlhý 1,8 km. Ukázalo sa však, že tento parameter je zbytočne dlhý a tým pádom sa tam usadili čínske obchody. Aupark na druhej strane ponúka značkové obchody, na ktoré bežný občan nemá peniaze. Je to začarovaný kruh,ktorý má jediné riešenie - dočasne pustiť do obchodného centra čínske obchody. To dočasne vyprázdni okrajové partie centra mesta, avšak centrum sa zachráni pred úpadkom a schop street factor sa o niečo zmenší, čím sa uvoľní priestor pre záchytné parkoviská. Nuž a v záverečnej etape sa postupne čínske obchody z centra mesta vytratia a značkové obchody v postupných dávkach začnú kolonizovať obchodné centrum a vytvorí sa ťažiskový priestor hlavného významu.