Príbeh popáleného rómskeho dievčatka ožíva na javisku ako apel proti nenávisti. Na prahu pôstu pred Veľkou nocou nám pripomína posolstvo Ježišovho príbehu.
... je mi to luto...
ze nevidite suvislost medzi utrpenim nevinneho v pripade natalky a v pribehu jezisa. prorok izaias v krestanskej interpretacie je prave ten nevinny sluzobnik, ktory trpi nespravodlivo a tragicky, a tak zachranuje svet. kazde utrpenie nevinneho človeka je pokračovaním tohto príbehu. mozeme sa o tom pokusit uvazovat aj dalej. toto nie je manipulacia pribehu natalky ale poukazanie na to, ako kolektivne sebectvo funguje v pripade ako tieto. aj v jezisovom pripade islo o vacsinu fanatikov, čo kricala ukrizuj ho. najblizsi mali strach sa ozvat. skryvali sa zo strachu pred velknazmi, zákonnikmi, farizejmi... Stale sa vam zda ze sa to nepodoba...? A v texte je jasna odvolavka na zmrtvychvstanie, bez neho je jeišov pripad len tragickou epizodou buriča. zrtvychvastanie mu dava zmysel. preto mam byt na takéto momenty vnímavy a nedopustit ich opakovania a tak...