SME

Diskusia k článku: Pre aký svet treba vychovávať deti?

Mladým po dvoch rokoch pandémie už nikto nemusí vysvetľovať, že svet je veľmi neistý.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
3 príspevky

  • agapid38
    Hlavne treba prestať deti strašiť a podprahovo im podsúvať len samé negatíva a že sa snáď narodili v štáte, kde sa neoplatí žiť, sústavne vyvolávat pocit nejakej viny za obete druhej svetovej vojny, otrokárstvo v Amerike, s ktorým sme nič nemali spoločné, podmienky v ktorých žijú dnes marginalizované minority a pod. Rovnako sa to týka sústavného vykresľovania iných negatív súčasnosti a blízkej minulosti ako nejakých "Slovenských špecifík", ktoré sa v podstate nelíšia od problémov v Poľsku, Maďarsku, Čechách, Rakúsku, Nemecku, ...

    Čo im tak trošku pozitívne vykresliť, že na území, na ktorom žijú sa nikdy systémovo nepestovala medzináboženská a medzinárodnostná nenávisť (viď. napr. nastavenie systému od Márie Terézie, alebo, že u nás sa dokonca aj Nemci sami nenásilne asimilovali ...), ktorá by viedla k tomu, že susedia vraždia susedov, dokázali bez veľkých problémov žiť spolu úplne odlišní ľudia aj v ťažkých časoch.

    Nemci stavajú pomníky historickým postavám, ako je trebárs Armínius a u nás sa tzv. umelci tvária, že Svatopluk je len výmysel romantikov 19. storočia a dehonestujú ho. Už chýba aj jemu na obrázku v nejakom "nezávislom" časopise, ako Štúrovi nakresliť pod nos fúziky (preventívne, možno bol tiež antisemita). Rovnako boli asi aj jeho predchodcovia doležití partneri pre Byzanciu, keď staroslovienčinu vtedy cirkev povolila ako štvrtý liturgický jazyk (po latinčine, gréčtine a hebrejčine). To, že sme boli skoro 1000 rokov súčasťou Uhorska (resp. Rakúsko-Uhorska) nás nijako nediskvalifikuje oproti Čechom a Poliakom, ktorí si "osvojili" aj kráľov "cudzincov" a tvária sa tiež ako, svetový národ. Poľská "Niepodległość" síce občas hraničí s velikášstvom, ale tiež podporuje spolunáležitosť Poliakov vo svete aj keď Poľsko niektorí vobec v živote nenavštívili.

    Na a úplne pre začiatok stačí, keď im v škole povedia aj o takých "prízemných výhodách", ktoré zbadajú až sa ocitnú niekde v zahraničí, trebárs, že sa pokojne (zatiaľ grátis) možu prechádzať bez obmedzení v prírode, zbierať huby, odtrhnúť si malinu, napiť vody, nosiť beztrestne vo vačku vačšiu "rybičku" (prípadne ženy "kaser"), nehrozí im, že kvoli ich konfesii ich nikto neunesie alebo nehodí bombu do ich školy.

    Tak, ako ma za šokializmu prekvapil jeden hosť z USA v hoteli Devín, ktorý chcel ísť večer do Starého mesta s manželkou na prechádzku s otázkou, ako je to s bezpečnosťou a či sa tam nestrieľa? Najprv mi asi moc neveril, ale keď sa vrátil, bol z prechádzky celý unesený, že ho nikto na ulici neotravoval a neohrozoval. Ocenil to, čo sme my vobec nevnímali ako nejakú výhodu. No a podobne niečo som zažil o 20 rokov neskor s kamarátmi z Británie, keď boli nadšení z našich reštaurácií, kvality jedla a pitia aj v skutočných nefalšovaných "putikách", necenzúrovaných filmov a samozrejme aj krásnych žien.

    Myslím si, že pre lepšiu budúcnosť detí treba zložiť čierne okuliare a neviesť ich k závisti, sledovaniu, čo kto má, čo kto ukradol, sledovať čo robia tzv. "celebrity" a pod., ale, že pre spokojný život sú doležité iné hodnoty.

  • 1809232
    Skolstvo ma vytvarat zaklad mila Elena.
    Ucit deti povinnostiam (domace ulohy).
    Malo by ucit kriticke myslenia (co zial nerobi). Mohlo by ovela viac...co takto icit deti meditovat, aby vedeli,ze ony nie su ich myslienky, ale ziju mimo ne a mozu s nimi slobodne pracovat a narabat, nie stat sa otrokmi tychto myslienok, vybudovat si odstup. Mozme ucit deti ako sa maju ucit, ako vyhladavat a sprocesovavat informacie. Ucit ich programovat, aby rozmyslali logicky a nepripustali si chyby osobne, len ich brali akpo sucast riesenia. Mozme ich ucit timovej prace, projektovek prace, aby zvladali si jednotlive ukony strukturovat a priradovat do kontextu a videli tim, kde mozme viac podporit skolske sporty. Je toho plno, a implementovat napisane je vyzva a bol by to uspech zaroven. Skolstvo pripravujuce na ziaka zajtrajska je utopia. Ako pisete nikto nevie aky bude rychlo sa meniaci svet. My mozme studentom vsak vytvorit svajciarsky nozik vzdelania a s tym ich poslat budovat lepsi svet. Na toto sluzi skolstvo, v tom je ta podstata.
    Zdravi Martin

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  2. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  5. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  6. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  7. Nové Planeo v Košiciach
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 9 117
  2. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 949
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 406
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 335
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 623
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 489
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 005
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 851
  1. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 5, kapitola 6
  2. Filip Tikl: Nie som farár. Som chlap, čo platí za sex a spí pokojne.
  3. Julius Kravjar: Spýtal som sa Konfucia, ako hodnotí vládu R. Fica
  4. Matúš Grznár: Čo očakávate od ministra školstva? (I. časť)
  5. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Winchesterská katedrála
  6. Viktor Pamula: CDU ? CSU ? NIE, len stredoveké KDH
  7. Jozef Huljak: Čína predstavila prvý AI systém na overovanie jadrových zbraní
  8. Dušan Koniar: Zabudol Danko vôl, že teľaťom v Revúcej bol
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 37 343
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 12 049
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 646
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 6 981
  5. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 213
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 5 162
  7. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 475
  8. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 4 160
  1. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  2. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  3. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  4. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  5. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  6. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  7. Tupou Ceruzou: Žiačik
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy